Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Škole ne smiju kandidate uslovljavati radnim iskustvom

    30. Juna 2025. — 14:14

    Odzvonilo samovolji na tenderima

    30. Juna 2025. — 13:01

    EVL daje Radišiću milione za poslovni prostor

    30. Juna 2025. — 12:35

    Pristupni putevi koče puštanje mosta u Česmi u saobraćaj

    30. Juna 2025. — 10:58
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Vjetropark Kostolac na jesen u probnom radu

    25. Juna 2025. — 14:00

    Cijena nafte naglo pala nakon izjave predsjednika SAD

    25. Juna 2025. — 08:56

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

    24. Juna 2025. — 08:56

    Strana direktna ulaganja u Istočnoj Evropi smanjena za četvrtinu

    30. Juna 2025. — 09:00

    Jujić: Plate u lokalnim samoupravama će prvi puta biti regulisane zakonom

    28. Juna 2025. — 10:40

    SAD i Kina potpisale trgovinski sporazum

    27. Juna 2025. — 15:26

    Exit porez: Nova strategija Evrope za zadržavanje najbogatih građana

    27. Juna 2025. — 13:05

    SAD i Kina potpisale trgovinski sporazum

    27. Juna 2025. — 15:26

    Telekom Srpske isplaćuje 28 miliona KM dividende za akcionare

    25. Juna 2025. — 08:01

    Investitori u defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Mijenja se tržište polovnjaka, trgovci će moći manje manipulisati stanjem vozila

    29. Juna 2025. — 13:30

    Ko su stvarni vlasnici Konzuma?

    29. Juna 2025. — 09:30

    Evopljani sve više kupuju zamrznutu hranu

    28. Juna 2025. — 14:00

    SAD i Kina potpisale trgovinski sporazum

    27. Juna 2025. — 15:26

    Srpska očekuje rekordnu turističku sezonu

    28. Juna 2025. — 13:10

    Basnoslovne cijene smanjile broj turista u Hrvatskoj

    23. Juna 2025. — 16:35

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Skandal sa poljoprivrednim subvencijama u Grčkoj, ostavke više zvaničnika

    28. Juna 2025. — 15:30

    Proizvodnja krompira raste uprkos poteškoćama u plasmanu

    28. Juna 2025. — 14:45

    Proizvodnja automobila u Britaniji na najnižem nivou od 1949. godine

    28. Juna 2025. — 12:20

    Poljoprivrednici i prevoznici dižu ruke od izvoza

    28. Juna 2025. — 07:36
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    SAD: Svakog dana 1000 novih milionera

    19. Juna 2025. — 09:50

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Evopljani sve više kupuju zamrznutu hranu

    28. Juna 2025. — 14:00

    Američka potražnja podigla cijene nafte iznad 68 dolara

    28. Juna 2025. — 08:12

    RTL Grupa kupuje Sky Deutschland

    27. Juna 2025. — 13:45

    Exit porez: Nova strategija Evrope za zadržavanje najbogatih građana

    27. Juna 2025. — 13:05
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Sutra spajanje mosta na Savi kod Gradiške

Sutra spajanje mosta na Savi kod Gradiške

Bojana NinkovicBojana Ninkovic14. Oktobra 2021. — 09:201 komentar4 minute čitanja
Most na Savi
FOTO: Nezavisne novine

SARAJEVO, ZAGREB – Most na Savi kod Gradiške, na budućem auto-putu Banjaluka – Zagreb, biće spojen sutra sa BiH i hrvatske strane, a tim povodom predviđen je i simboličan susret delegacija BiH i Hrvatske na sredini mosta, potvrđeno nam je i u Zagrebu i u Sarajevu.

Most na Savi
FOTO: Nezavisne novine

Kako nam je rečeno u Ministarstvu komunikacija i transporta BiH, bh. delegaciju će predvoditi Vojin Mitrović, resorni ministar, dok će hrvatsku delegaciju predvoditi Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture Hrvatske.

Tamara Pajić, portparolka “Hrvatskih cesta”, za “Nezavisne novine” potvrdila je da će glavni događaj biti upriličen na bh. strani i da je protokolom svečani susret na sredini mosta predviđen za podne.

Mitrović je za “Nezavisne novine” rekao da je završena kompletna čelična konstrukcija i da će do proljeća, kada je predviđen završetak izgradnje, biti završeno i 500 metara saobraćajnice sa bh. strane i 50 metara s Hrvatske, a da će nakon toga početi izgradnja pristupne saobraćajnice u dužini od šest kilometara s hrvatske strane, koju će izgraditi “Integral inženjering”.

“Završetkom tog dijela moći će most biti pušten u saobraćaj. Rok za izgradnju je godinu i po dana, ali s obzirom na to da je u pitanju ‘Integral’, uvjeren sam da će sve učiniti da se taj rok maksimalno skrati kako bi most što prije bio u funkciji”, rekao je Mitrović.  Naglasio je da je bitno i da most i granični prelaz što prije budu stavljeni u funkciju zbog rasterećenja centra Gradiške i stanovništva tamo, jer postojeći prelaz se nalazi u centru grada, a prostor je ograničen.

“U petak ću zvanično podnijeti inicijativu koja je pokrenuta u julu na ministarskom sastanku u Ljubljani da prelaz sa strane Srpske, odnosno BiH bude integrisani, odnosno zajednički granični prelaz. To bi omogućilo da se policijske, carinske i druge kontrole obave na jednoj strani, što bi značilo samo jedno zadržavanje, što je veoma bitno. Inicijativu ćemo uputiti Evropskoj komisiji, Transportnoj zajednici i Republici Hrvatskoj, od koje već imamo saglasnost. Uložićemo maksimalne napore da ovaj posao i ovu ideju sprovedemo u djelo”, rekao je Mitrović.  On ističe da bi integrisani prelaz bio od koristi i za hrvatsku stranu, jer bi smanjio troškove izgradnje na hrvatskoj strani, a dobilo bi se na vremenu da se granični prelaz uz manje modifikacije stavi što prije u punu funkciju.

“Postojeći granični prelaz na našoj strani ima kapacitet i on bi mogao biti integrisan na ovaj način. Ovaj most je prije svega značajan za ekonomiju i stanovništvo Srpske i BiH, Hrvatske, zapadnog Balkana, a samim tim i EU”, rekao je on.

U Odjeljenju za komunikacije Kancelarije EU u BiH kažu da je ovaj međudržavni most jedan od najvažnijih projekata na rijeci Savi koji će omogućiti vitalnu saobraćajnu vezu između BiH i Hrvatske, kao i povezati BiH sa evropskom mrežom auto-puteva.

“Ovo je važan projekat u okviru Agende povezivanja, sa ciljem poboljšanja infrastrukturnih veza na zapadnom Balkanu, kao i sa EU. Most u Gradišci jedan je od 13 investicionih grantova koje je EU odobrila kao dio osnovne mreže puteva u vrijednosti većoj od 225 miliona evra. EU će nastaviti aktivno podržavati ovaj projekat i razvoj koridora 5c, potičući na taj način regionalnu saradnju i bolju povezanost sa EU”, naglasili su oni i dodali da će svečanosti prisustvovati Stefano Elero, šef kooperacija u Delegaciji EU.

Podsjećanja radi, most se gradi na način da po polovinu troškova od oko 19 miliona evra snose Hrvatska i BiH, a Hrvatska je u obavezi da izgradi još saobraćajnicu do Okučana. Hrvatski dio mosta i poveznih puteva uglavnom se finansira iz sredstava EU, a za most je bh. strani EU obezbijedila grant od 3,2 miliona evra. Most će biti dugačak 426 metara, širok 22,6 metara i imaće po dvije saobraćajne trake u svakom smjeru. Nezavisne novine

gradiska most na savi
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakGorivo u Republici Srpskoj skuplje za četiri feninga
Sljedeći članak Prijedlog za produženje pritvora Zeljkoviću na 158 stranica

Povezani članci

Capital teme 44 minute čitanja

Adžić zakinuo Gradišku za 2,5 miliona KM

NOVOSTI 02 minute čitanja

KfW i zvanično odustao od projekta kanalizacije u Gradišci

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Realista 15. Oktobra 2021. 04:05

    Na ovoj slici se dobro vidi kako će most povezati BiH sa evropskom mrežom auto – puteva. Sa mosta pravo u kukuruze! Ne treba se sekirat brzo će Hrvatska izgraditi saobraćajnicu do Okučana. Koliko joj je trebalo da izgradi pola mosta i ta saobraćajnica će biti gotova za nekih, vjerovatno 100-200 godina.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Škole ne smiju kandidate uslovljavati radnim iskustvom

30. Juna 2025. — 14:1402 minute čitanja

Kancelarija Ombudsmena BiH upozorila je na raširenu nezakonitu praksu na konkursima za zapošljavanje sekretara

Odzvonilo samovolji na tenderima

30. Juna 2025. — 13:01

EVL daje Radišiću milione za poslovni prostor

30. Juna 2025. — 12:35

Pristupni putevi koče puštanje mosta u Česmi u saobraćaj

30. Juna 2025. — 10:58

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti