Osvrćući se na optužbe direktora kompanije „Invictus Technology Group“ Bojana Vujića koji je ocijenio da je Agencija, pored banki, među najodgovornijima za njihovu propast, Šuput je kazao da je ova institucija postupala u okviru nadležnosti datih zakonom.
On dodaje, da ako klijent smatra da je oštećen od strane banke, istoj se i obraća.
“Zakonski rok propisan od 30 dana treba da mu banka odgovori. On ako nije zadovoljan odgovorom, tada može da uputi dopis Agenciji za bankarstvo, da ukaže da nije zadovoljan odgovorom. Agencija za bankarstvo tada cijeni i tvrdi da li je došlo do povreda članova zakona o bankama. Ako je došlo do povreda članova zakona o bankama, ulazimo u nadzor banke, ako se radi o obligatornim odnosima između pravnog lica i banke, prekida poslovne saradnje obavještava isto tako pravno lice o njenom daljem postupanju šta može da uradi. To je ono što je nama zakon dao”, kazao je Šuput, za RTRS.
Šuput ističe, da Agencija za bankarstvo procjenjuje, da li je banka na pravi način propisala rizike, svoje interne akte, te da Agencija ne može da ulazi u obligatorni odnos, jer to nije u njenoj nadležnsoti.
“Rekao sam šta je u našoj nadležnosti, a to je odnos između klijenta i banke. Po zakonu o obligacionim odnosima, ako postoji povreda, načela, prava i bilo čega postoji sud koji će da odluči o tome, da li je došlo do povrede ili ne”, napominje Šuput.
Podsjećamo, kako je danas objelodanio Bojan Vujić, „Invictus“ ide u zatvaranje, a ugovori o radu za oko 50 zaposlenih, biće raskinuti u narednih mjesec do dva s obzirom da su banke odbile poslovnu saradnju.
Kazao je da sada preispituju sve odluke i da će tužiti sve koji su „Invictusu“ nanijeli štetu.
RTRS/Capital