KRAGUJEVAC, Na međunarodnom sajmu dobavljača autodijelova jugoistočne Evrope, koji se održava na Šumadija sajmu u Kragujevcu, predstavljeno je vozilo na električni pogon koji je napravio tim stručnjaka kragujevačke fabrike “Zastava” koji može da razvije brzinu od 120 kilometara na čas.
Ovaj automobil između dva punjenja baterija može da pređe 100 kilometara i da to punjenje strujom košta manje od 100 dinara /jedan evro/.
Član ekspertskog tima i direktor grupe “Zastava vozila” Zoran Radojević rekao je novinarima da je vozilu sa platformom “zastave 10” ugrađen elektro motor snage 20 kilovata i da je veliko je interesovanje za automobil na električni pogon.
“Ta metoda je poznata u Americi u manjim firmama, a sada je dosta prisutna i u Evropi”, rekao je Radojević i dodao da su baterije i motor nabavljeni u Kini, a da je vozilo osmišljeno prema idejama “Zastavnih” stručnjaka.
Patent je prijavljen Zavodu za patente, vozilo je registrovano, a njegove karakteristike treba još da prođu provjeru u javnom saobraćaju.
Vozilo “zastava 10” na električni pogon je rezultat rada nekoliko članova “Zastavinog” tima koji okuplja 30 stručnjaka koji nisu prešli u kompaniju “Fijat automobili Srbija”.
Radojević je rekao da je u planu i izrada hibridnog autobusa na električni pogon, kao i verzije sa agregatom koji bi bio punjen gasom ili dizel gorivom, te zamjena dizel goriva na gradskim ili prigradskim autobusima, tečnim ili zemnim gasom.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
ajde nek krenu u proizvodnju, kada mogu komsije hrvati sto nebi i mi mogli