BEOGRAD, Narodna banka Srbije je, u saradnji sa Ministarstvom trgovine, pripremila Nacrt zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga. Ovim propisom reguliše zaštitu prava i interesa korisnika finansijskih usluga i posebno uređuje uspostavljanje odnosa između korisnika i davaoca usluga čiji posebni zakoni ne regulišu bliže ovu oblast (banke, lizing kompanije i trgovci koji nude finansijske pogodbe u okviru svoje poslovne djelatnosti ili u druge komercijalne svrhe).
Ubuduće će ugovori o kreditu morati da sadrže sve obaveze i naknade banaka, kao i uslove pod kojima se mijenjaju. Naravno, za nepridržavanje, predviđene su kazne. Uz to, definisane su i nepravične ugovorene odredbe, zbog kojih su se do sada mnogi građani žalili.
Tako, na primjer, prijedlog je da se nepravičnom ugovorenom odredbom smatra ona koja je suprotna načelu savjesnosti i poštenja i dovodi do bitne nesrazmjere u ugovorenim stranama i obavezama na štetu korisnika. Kao, na primjer, da se jednostrano mijenjaju bitni elementi ugovora, u svakom trenutku da se jednostrano raskine ugovor, ako isto pravo nije garantovano i korisniku usluga, da ugovorene obaveze može izmjeniti ili od nje odstupiti, isključivo uzimaju u obzir svoj interes… Ugovorene odredbe koje su sporne tumačiće se u korist korisnika. Novosti