SARAJEVO, Zbog odbijanja mašinovođa “Željeznica FBiH” da provedu naredbu Uprave kompanije da kompozicijom upravlja samo jedan mašinovođa, juče su stali brzi putnički vozovi za Budimpeštu, Zagreb, Beograd i Bihać, a putnici su prevoženi autobusima.
Kasno popodne vođeni su pregovori Sindikata mašinovođa s predstavnicima Uprave kompanije u Sarajevu, ali do zaključenja ovog broja našeg lista nisu okončani. Mašinovođe su odluku Uprave počele bojkotovati u nedjelju, kada su zaustavljeni vozovi koji idu od Srajeva prema Doboju.
Potpuna blokada željezničkog saobraćaja uslijedila je u nedjelju, od 19 sati, nakon što nije došlo do očekivanog dogovora mašinovođa s Upravom, a nezadovoljni radnici ŽFBiH okupili su se u depou u Rajlovcu, gdje su juče proveli cijeli dan.
Mašinovođe su zatražile od Uprave ŽFBiH da stavi van snage odluku o privremenom uvođenju “jednoposjeda” (samo jednog mašinovođe u kompoziciji) kao i rješenja o suspendovanju pet mašinovođa. Sindikat mašinovođa tvrdi da se odlukom o “jednoposjedu” ne prave uštede i da ona ugrožava bezbjednost saobraćaja.
Na vanrednoj pres-konferenciji organizovanoj ovim povodom, direktor Uprave “Željeznica FBiH” Nedžad Osmanagić okarakterisao je blokadu saobraćaja kao nezakonit i sulud potez dijela mašinovođa okupljenih oko višestruko kompromitovanog sindikalnog lidera Vernesa Buljugije.
“Uprava ŽFBiH odlučna je u namjeri da konačno zaustavi pogubno djelovanje destruktivnih grupa koje redovno opstruišu napore Uprave kako bi uposleni u ŽFBIH imali povoljne uslove za život i rad”, kazao je Osmanagić.
Naglasio je da je riječ “o dobro organizovanoj destruktivnoj grupi koja je do sada uživala brojne privilegije i tako ostvarivala nezakonite lične interese”.
“Na primjer, prosječna plata nezadovoljnog mašinovođe iznosi oko 1.650 KM. Vernes Buljugija, lider Sindikata mašinovođa, u septembru je naplatio 1.299 plus dodatak koji prosječno iznosi 350 KM, a plata drugog sindikalnog lidera Munira Spahića je 1.950 KM za isti mjesec”, rekao je Osmanagić i dodao da je zbog tuče u pijanom stanju Buljugija prošlog mjeseca bio suspendovan.
Kazao je da su sindikalni lideri oštetili ŽFBiH za dva miliona KM zateznih kamata, jer su opstruisali realizaciju kredita od 79 miliona KM za finansijsku konsolidaciju kompanije.
Pojasnio je da je odluka o “jednoposjedu” motivisana potrebom da se načine uštede i omogući mašinovođama zakonsko pravo da koriste godišnje odmore.
“Odluku o ‘jednoposjedu’ pripremila je stručna komisija na osnovu pažljivih analiza. Zar mislite da bismo donosili odluku na uštrb bezbjednosti saobraćaja”, istakao je Osmanagić i dodao da se i sada 60 posto vožnji na putničkim vozovima obavlja u “jednoposjedu”.
Napomenuo je da će željeznički saobraćaj u toku današnjeg dana biti uspostavljen i ako ne uspiju pregovori sa nezadovoljnim mašinovođama. Nije objasnio na koji način, samo je naglasio da “ima džokera”.
Pozlilo Buljugiji
Nakon sastanka s predstavnicima Uprave “Željeznica FBiH” juče popodne, Vernesu Buljugiji, predsjedniku Sindikata mašinovođa, je pozlilo, nakon čega je prebačen u Zavod za hitnu medicinsku pomoć, a potom i u Kliniku urgentne medicine u Sarajevu.
Nakon pretraga Buljugija se vratio u Rajlovac na pregovore s predstavnicima Uprave. Nezavisne novine