BEOGRAD, Do dobrog polovnjaka teško je doći. U moru ponude ima dosta onih automobila koji ispod lijepe farbe skrivaju brojne nedostatke.
Kada kupovina polovnjaka krene, ili “kupovina mačke u džaku”, prvo na šta bi trebalo obratiti pažnju svako jeste karoserija, jer ne samo što je ona prvo što se vidi na automobilu, već svakako od njenog stanja zavisiće i kvalitet vožnje dobrim dijelom.
Osim jasno uočljivih oštećenja limarije, koji prvi padaju u oči, valjalo bi povesti računa o prostoru između vrata (i haube i gepeka) i ostatka školjke, jer nejednaki zazori znak su da je vozilo vrlo vjerovatno bilo havarisano.
Ukoliko ste u mogućnosti da vozilo odvedete na takozvani “kanal”, to bi bilo poželjno, jer se odozdo oštećenja jasnije vide nego spolja, prvenstveno jer ih tu teže sakriti nego na samoj površini automobila.
Ako ste već automobil odvezli na dizalicu, neće vam biti problem ni da ispod tapacirunga u prtljažniku pogledate da li je vozilo eventualno udarano otpozadi.
Spolja bi valjalo voditi računa o postojanju varova između dijelova karoserije, jer u slučaju da je vozilo “zdravo” oni ne smiju da se vide. Bilo kakav znak varenja ukazuje na zamjenu pomenutih dijelova.
Ukoliko je vozilo bilo iole jače udareno u prošlosti, postoji velika mogućnost da su i stakla popucala, što je odličan marker, jer svaki stakleni dio, bilo da se radi o prozorima ili farovima, trebalo bi da ima originalni fabrički znak na sebi. Ukoliko se oznake razlikuju od jednog do drugog staklenog dijela, jasno je da je na vozilu vršena intervencija u tom dijelu.
I za kraj jedan opšti savjet. Nemojte kupovati prljav automobil, jer tako postoji mogućnost da se ispod sloja prljavštine sakriju određeni nedostaci, prenose agencije.