BEOGRAD, Srpska komunalna i vatrogasna vozila su jeftinija od uvoznih, ali je i pored toga u posljednjih desetak godina uvezeno, na primjer, više od 500 “smećara“, dok srpski proizvođači nisu dobili ni 10 odsto tih poslova.
U preduzeću “Vatrosprem proizvodnja” iz Beograda kažu da se na primjeru rotacionog kamiona “smećara“, najsloženijeg tipa tih vozila, može objasniti šta se dešava kad se tako složen proizvod uveze u Srbiju.
Poslije četiri-pet godina dolazi do trošenja osnovnog pokretačkog dijela čija bi popravka, ako bi se vozilo odvezlo kod stranog proizvođača, koštala i do 30.000 evra, navedeno je u saopštenju.
Pošto nemaju tog novca javna komunalna preduzeća u Srbiji obično takvo vozilo stave van stroja.
“Pred Novu godinu smo bili u Kruševcu, gdje su nam u tamošnjem javno-komunalnom preduzeću tražili da sa kamionske šasije koja je još bila u dobrom stanju, skinemo smećarsku nadgradnju, koja bi bila prodata kao staro gvožđe, a da na postojeću šasiju nadgradimo cisternu za vodu”, kaže direktor “Vatrosprem proizvodnje” Dragiša Marinković.
Na njegov prijedlog je rotaciona smećarska nadgradnja koja je trebalo da ide na otpad popravljena i to za mnogostruko manji iznos nego što bi to koštalo u inostranstvu.
Takvi strani kamioni “smećari“ u Srbiji se prodaju za 150 do 160 hiljada evra.
Prema Marinkovićevim riječima, kada bi isto vozilo radili domaći proizvođači, ono bi koštalo neuporedivo manje, a kupcu bi servis uvijek bio pri ruci i eksploatacioni vijek takvog smećara bi produžio na najmanje 10 godina. Tanjug