BEOGRAD, Ministarstvo za infrastrukturu počinje projekat razvoja malih i sportskih aerodroma u Srbiji, kaže državni sekretar za vazdušni saobraćaj Miodrag Miljković.
“U ovom trenutku postoji problem da, ukoliko neko želi avionom da sleti u Kraljevo ili Suboticu, prvo mora da ode na beogradski aerodrom i tu da obavi carinjenje i ostale procedure, pa tek onda da ide tamo gdje je pošao, što je potpuno neracionalno”, istakao je Miljković.
Miljković je kazao da je master planom za transport predviđeno da se za povećanje broja putnika u aviosaobraćaju u Srbiji sa oko 2,5 na 8,5 miliona godišnje uloži oko 135 miliona evra u aerodrome.
On je naveo da će realizacija pilot projekta za razvoj “tercijarne mreže” aerodroma u Srbiji praktično početi sledeće sedmice, studijskom posjetom Sloveniji i Austriji, na osnovu čega će biti definisan institucionalni i zakonski okvir.
Predviđeno je da se stvori mreža od 16 malih civilnih aerodroma, modernizuju aerodromi u Boru i Vršcu i omogući korišćenje vojnih aerodroma u Batajnici, Užicu i Kraljevu za civilne letove, naveo je državni sekretar za važdušni saobraćaj Srbije.
Malih i sportskih aerodroma ima u Novom Sadu, Zrenjaninu, Smederevskoj Palanci, Valjevu, Kikindi, Kostolcu, Beogradu, Paraćinu, Kruševcu, Kraljevu, Leskovcu, Trsteniku, Sremskoj Mitrovici, Subotici, Smederevu i Pančevu. Oni se koriste za avio-taksi, letenje za sopstvene potrebe i slično, rekao je Miljković.
On je kazao da je cilj da se napravi aerodromski sistem koji će omogućiti uspostavljanje Beograda kao vazdušne luke, što će pomoći i razvoj nacionalnog avioprevoznika. “Da bi se Master plan realizovao potreban je zakonski okvir. Novi Zakon o vazdušnom saobraćaju biće do kraja ove sedmice kompletiran, u utorak će biti pred vladinim Odborom za privredu, a u četvrtak bi prijedlog tog zakona vlada trebalo da usvoji na sjednici”, naveo je Miljković.
On je najavio da bi taj zakon trebalo da se nađe u skupštinskoj proceduri na jesen. “Radi se, takođe, i nova Strategija za razvoj vazdušnog saobraćaja u Srbiji, koja će biti gotova u toku ove godine, kao i Državni program bezbijednosti u vazdušnom saobraćaju, koji je obavezan po najnovijim standardima”, dodao je državni sekretar. Tanjug
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Tih 16 aerodroma u Srbiji treba da se poveže sa mrežom aerodroma u RS, od BL, Trebinja, Sokoca, Bijeljine…
Jako je bitno da i planirani kosmodrom kod Laktaša bude uvezan u tu mrežu, da bi se putnici iz Trebinja, koji poslovno ili turistički lete na druge planete, mogli odmah ukrcavati u svemirske brodove.
*
Vlada na čelu sa Dodikom je sigurno u stanju da završi laktaški kosmodrom u planiranom roku.
A leti se naravno putem kompanije “Space Srpska”. Redovna linija: Laktaši-Andromeda (subvencija uključena).
:)))
Tekst se odnosi na aerodrome u Srbiji koja je u odnosu na Republiku Srpsku u toj oblasti puno naprednija.
Mi niti imamo dovoljno stanovnika, niti je ekonomska moć stanovništva i potreba za letovima na isplativom nivou, niti smo turistička destinacija, niti smo teritorijalno velika zemlja, niti imamo bilo kakvu avijaciju… Nemamo nijedan argument za razvoj avijacije osim u glavama megalomana političara koji i na taj način arče narodne pare. Letovi se uvode na isplativim destinacijama, I ne daju se subvencije da bi avioni prazni letjeli, a mi pričali kako smo tobože povezani sa svijetom.
Observer i David Štrbac briljiraju kao i obično :))) Thumbs up!
MOĆNO
Mislim da nije u redu da se mile vozi audijem do sabackog vasara. Cudi me samo kako se nije na to mislilo prilikom izgradnje vladareve rezidencije (primjetio sam da se u velelepnoj staklenoj zgradi do mordora na striku susi ves, tacnije gace bijele i potkosulja poprilicno velikog broja).
Dajte da se barem glavna ulica za nekih 800 miliona KM preuredi u pistu, da nas vladar moze lakse siriti pozitivnu muzicku energiju na vasarima.