BEOGRAD, Prodaja luksuznih automobila u Srbiji dobro ide uprkos generalnom padu tržišta od oko 30 odsto u ovoj godini.
Generalni direktor “Delta motorsa” Nemanja Lazić kaže da je za srpsko tržište automobila prošla godina bila loša, a da je ova još gora, s tim što se to ne odnosi na tzv. premijum segment navodeći da BMW i Honda ostvaruju rast od 10 odsto u odnosu na isti period lani.
Lazić je kazao da razlog suprotnog trenda u prodaji vozila u premijum segmentu (Mercedes, BMW, Audi) treba tražiti prije svega u organizovanosti kompanija i kvalitetu proizvoda.
“Potražnja za automobilima BMW, MINI i Honda se na svjetskom nivou promijenila na bolje. Taj trend ide u smjeru koji je uzlazan i ne postoji ni jedan razlog zašto tako ne bi bilo i u Srbiji”, naglasio je Lazić.
Lazić je kazao da je “Delta motors” od kraja februara prodao oko 30 novih BMW “trojki” šeste generacije.
“Mislim da su ljudi sada bolje informisani kada je u pitanju totalni trošak održavanja nekog vozila”, rekao je Lazić istakavši da je tržište Srbije veoma specifično, jer su oni koji imaju novca za luksuzan automobil veoma zahtjevni.
Ti automobili se, prema Laziću, više isplate jer se manje kvare i traže manje novca za održavanje.
Van premijum segmenta vlada izuzetna konkurencija koja se zasniva, prema Laziću, na borbi ko će ponuditi nižu cijenu, što utiče da neke automobilske kompanije usljed nemogućnosti dugoročne i srednjoročne rentabilnosti padaju na ispitu post-prodaje i ne mogu da zadrže povjerenje kupaca, kojih je sve manje.
Sa druge strane, kupci su sa pravom sve zahtjevniji i ozbiljnu kompaniju treba da interesuje odnos sa kupcem poslije prodaje, koji je u Srbiji dug bar četiri godine, dodao je Lazić.
Prema nekim procjenama, u posljednjih sedam mjeseci tržišta u Evropi bilježe pad, a najdrastičniji primjeri su italijansko sa padom u martu od 27, te francusko sa padom od 23 odsto u odnosu na prošlu godinu, dok je jediono ono u Njemačkoj zabilježilo mali rast. Tanjug