BANJALUKA, Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske sprovelo je značajne aktivnosti o razvoju svijesti građana o potrošačkim pravima i obezbjeđivanja većeg stepena zaštite potrošača u Srpskoj, rečeno je Srni u Ministarstvu povodom 15. marta, Svjetskog dana zaštite prava potrošača.
Kontinuirana saradnja sa nosiocima zaštite potrošača, prvenstveno sa udruženjima za zaštitu potrošača i inspekcijskim organima, doprinijela je detaljnijem praćenju dešavanja na tržištu, te dobijanju povratnih informacija o primjeni Zakona o zaštiti potrošača u praksi.
“Obilježavanje Svjetskog dana zaštite prava potrošača prilika je da se dodatno istakne značaj poštovanja i primjene potrošačkih prava u Srpskoj i prilika da se naglasi da je samo informisan potrošač zaštićen, te ukaže potrošačima na važnost da budu upoznati sa načinima na koji mogu ostvariti svoja prava u slučajevima zloupotrebe ili osporavanja”, rekli su u Ministarstvu trgovine i turizma.
Iz Ministarstva su naveli podatke prema kojima je u prošloj godini ukupno evidentirano 3.213 prigovora potrošača u Republici Srpskoj, od čega se najviše progovora, oko 75 odsto, odnosilo na usluge od opšteg ekonomskog interesa.
Znatno manji postotak prigovora odnosio se na prodaju proizvoda i pružanje usluga, odgovornost i garanciju za proizvod ili uslugu, te obavezu obavljanja trgovačke djelatnosti u skladu sa dobrim poslovnim običajima i ostalo.
Ministarstvo trgovine i turizma svake godine u budžetu planira sredstva kojima se podržava rad udruženja i njihove aktivnosti usmjerene na informisanje i obrazovanje građana o načinima ostvarivanja potrošačkih prava.
Ove godine je u te svrhe Ministarstvo predvidjelo 100.000 KM koje će biti dodijeljene udruženjima za pokriće materijalnih troškova i realizaciju projektnih aktivnosti.
U Republici Srpskoj je 10 registrovanih udruženja za zaštitu potrošača koja su upisana u zvaničnu evidenciju Ministarstva trgovine i turizma. B92