LONDON, Njemački proizvođači automobila BMW, Mercedes i Audi ostvarili su u julu u Kini snažan rast prodaje svojih vozila od 27 do 39 odsto na godišnjem nivou, javlja Blumberg.
Najveći svjetski proizvođač luksuznih automobila Bajeriše motoren verke (Bayerisće Motoren Werke – BMW), povećao je prodaju u Kini za 39 odsto, na 32.200 vozila, nakon što je kompanija predstavila produženu verziju BMW X3.
Prodaja Mercedesa u Kini prošlog mjeseca je povećana za 31 odsto, na 18.500 automobila, a prodaja Audija za 27 odsto, na 41.800 vozila.
BMW prognozira da prodaja u Kini već ove godine može da bude veća nego u SAD zahvaljujući tražnji sedana treće i pete generacije.
Audi istovremeno očekuje da će ove godine sačuvati svoju lidersku poziciju na kineskom tržištu luksuznih automobila. Prodaja te kompanije u prvih šest mjeseci dostigla je 270.000 vozila, a cilj je 450.000. U naredne tri-četiri godine Audi planira da poveća prodaju na 700.000 vozila i sa tim ciljem otvara nove proizvodne kapacitete u Kini.
Rast prodaje Mercedesa obezbjedila je martovska reorganizacija distributivne mreže kompanije i puštanja u prodaju novog hečbeka A klase u aprilu. Kasnije ove godine Mercedes planira da u Kini počne prodaju novog sedana S klase. Tanjug