SINGAPUR, Prodaja ličnih računara (PC) u Azijsko-pacifičkom regionu je prošle godine smanjena za 10 odsto, zbog slabijeg privrednog rasta te oblasti i oštre konkurencije.
Prodaja računara u Azijskom-pacifičkom regionu, izuzev Japana, smanjena je prošle godine na 108 miliona jedinica, što je prvi godišnji dvocifreni pad prodaje u tom regionu, saopštila je američka istraživačka kompanija “Internešnel data korporejšn (IDC)”.
“Ekonomsko usporavanje na velikim tržištima u razvoju tog regiona negativno se odrazilo na povjerenje kupaca, dok su se smartfoni i tableti proširili širom Azije, dodatno podrivajući prodaju na tržištu računara”, navodi IDC.
Kineski proizvođač personalnih kompjutera “Lenovo” sačuvao je prošle godine vodeću poziciju i tržišni udio od 24,9 odsto, iako je prodaja opala na godišnjem nivou za 9,5 odsto, dodaje IDC.
Američka kompanija “Hjulit-Pakard” zauzela je drugo mjesto, sa tržišnim udjelom od 10,5 odsto, dok se druga američka kompanija “Del” našla na trećem mjestu, sa tržišnih udjelom od 9,4 odsto.
Za “Delom” slijede tajvanski “Ejser” i ASUS, sa udjelom na tržištu od 8,1 odsto, odnosno 6,9 odsto. Tanjug