ZAGREB, U istraživanju o ispunjavanju standarda kvaliteta usluge na prodajnim mjestima koje je provela kompanija Heraklea u saradnji sa agencijama za tajnu kupovinu, Slovenija je zauzela prvo, dok je drugo mjesto u regiji zauzela Hrvatska, saopšteno je iz te kompanije, prenosi Poslovni dnevnik.
Kompaniju Heraklea je prošle godine preuzela Agencija za istraživanje tržišta i marketing za takozvani “mystery shopping”, odnosno tajno kupovanje.
Nakon prvog mjesta prošle godine, Hrvatska je ove godine druga sa 75,85 odsto ispunjenih standarda.
Slovenija je prva sa 76,74 odsto, a iza Hrvatske su Srbija, Makedonija, Crna Gora i Bosna i Hercegovina.
U tih šest zemalja, tajni kupci su od 17. maja do 22. juna posjetili 800 objekata – autosalona, turisticko-ugostiteljskih objekata, banaka, maloprodaje, prodajnih mjesta telekomunikacionih preduzeća, benzinskih postaja, supermarketa i uslužnih objekata.
Vodili su računa o pet osnovnih elemenata dobre usluge: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, predstavljanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda i zahvalnosti za posjetu.
Najviše goste pozdravljaju Hrvati, a najmanje Crnogorci. U Srbiji su najbolji u utvrđivanju potreba kupaca, dok su u Bosni i Hercegovini u toj kategoriji najlošiji.
U Crnoj Gori trgovci najbolje poznaju proizvode koje prodaju što se ne bi moglo reći za Bosnu i Hercegovinu, koja je u toj kategoriji ostvarila najlošiji rezultat.
Najviše dodatnih proizvoda se nudi u Sloveniji, a najmanje u Makedoniji. U zahvalnosti kupcima najbolji su Hrvati, a najlošiji Makedonci i Crnogorci.
Hrvatska je najbolje rezultate ostvarila u autosalonima dok su najgori supermarketi.
Istraživače brinu turizam i ugostiteljstvo gdje je poštovano nešto više od 80 odsto standarda kvaliteta usluge što ne smatraju dobrim rezultatom. Tanjug