PEKING, Francuska kompanija “Pežo-Sitroen” planira da formira kompletno novu robnu marku u Kini.
Osnovu nove marke činiće modeli kineske automobilske grupe “Čangan”, njenog novog lokalnog partnera, kako bi se zadovoljile potrebe tržišta.
Dvije strane potpisale su “pismo o namjerama” početkom maja o osnivanju zajedničkog preduzeća sa ulaganjem 50-50 za izradu “ekološki prilagođenih putničkih automobila” i lakih komercijalnih vozila, tvrdi taj izvor ne iznoseći detalje dogovora.
Laka komercijalna vozila koja se budu izrađivala u zajedničkom preduzeću nosiće oznaku robne marke “Pežo” ili “Sitroen.” Francuske kompanije imaju zajedničko preduzeće u gradu Vuhanu za montažu putničkih automobila “Pežo” i “Sitroen.”
Stručnjaci smatraju da je nejasno koji bi putnički automobil zasnovan na modelima “Čangan” mogao da se ponudi i da li će biti tako konkurentan da na kineskom robusnom tržištu u kratkom roku privuče kupce.
Kompanija “Čangan” je jedan od najvećih kineskih proizvođača mini-autobusa. Ona je takođe partner sa “Fordom” i “Suzukijem” na izradi putničkih automobila, a pod svojim brendom počela je da izrađuje putničke automobile prije nekoliko godina.
Robne marke “Pežo” i “Sitroen” nisu prepoznatljive među kineskim kupcima zbog loše markentiške strategije, smatraju stručnjaci navodeći da će se na tom tržištu nadmetati više od 90 brendova i 300 lokalno proizvedenih modela do 2015. godine, što svjedoči o ogromnoj konkurenciji.
Prošle godine “Pežo-Sitroen” prodao je svega 272.000 kola u Kini, što je jedna petina “Folksvagenovih” isporuka u toj zemlji, dok francuske udružene firme planiraju da prodaju dva miliona vozila godišnje i da prigrabe 10 procenata kineskog auto-tržišta do 2020. godine. Tanjug