BEOGRAD, Radovi finansirani ruskim kreditom od 800 miliona dolara počeće u junu, najavio je danas generalni direktor Željeznica Srbije Dragoljub Simonović.
Prvi radovi biće na izgradnji drugog kolosjeka i modernizaciji postojećeg na pruzi Beograd – Pančevo, i na rekonstrukciji pruge Ruma – Golubinci na Koridoru 10.
“Očekujem početkom juna, ili tokom mjeseca da zabodemo prvi ašov u zemlju, jer ćemo dotle riješiti sve parametre”, rekao je Simonović Tanjugu.
On je kazao da Željeznice Srbije uspješno rješavaju imovinsko-pravne probleme i da je pruga Beograd-Pančevo već spremna za radove.
Srpske željeznice s ruskim predstavnicima rade u okviru više radnih grupa na usaglašavanju svega neophodnog za početak realizacije ruskog kredita i, prema njegovim riječima, dosta toga je urađeno u prethodnih petnaestak dana.
Simonović je kazao da se za radove pripremaju i druge dionice obuhvaćene ruskim kreditom.Predviđeni su radovi na Koridoru 10 na dionicama Beograd-Pančevo, Golubinci-Ruma, Sopot-Kosmajski Kovačevac, Mala Krsna-Velika Plana, zatim južno od Niša Vinarce-Đorđevo, Vranjska Banja-Ristovac i Bujanovac-Bukarevac. Željeznice Srbije su Rusima predale glavne projekte za sve te dionice. Van Koridora 10, planirana je obnova pruge Beogad-Bar, i nastavak gradnje pruge Valjevo-Loznica.
Simonović je rekao da će tražiti od Vlade Srbije da se izjasni o zahtjevu Željeznica da se, umjesto za prugu Valjevo-Loznica, novac iz ruskog kredita usmjeri na Koridor 10 na prugu Stara Pazova-Novi Sad. Srpske željeznice su, u okviru realizacije ruskog kredita, dogovorile i nabavku 25 novih dizel-motornih vozova, koji će biti kupljeni od ruske kompanije Metrovagonmaš.
Komentarišući konkurentski Koridor 4 kroz Rumuniju i Bugarsku, Simonović je kazao da je pruga Niš-Dimitrovgrad jedina nelektrificirana dionica na cijelom evropskom Koridoru 10, i da zbog toga Srbiju zaobilazi veliki broj teretnih vozova.”Taj problem moramo što prije da rješimo i povećamo brzinu vozova na tom dijelu Koridora 10 u Srbiji, jer od 7.000 vozova iz Rumunije i Bugarske, vezanih za luku Konstanca, kroz Srbiju ide manje od 700, što je poražavajući rezultat”, rekao je čelnik željeznice.
Simonović je naveo da će biti ubrzane aktivnosti na konačnom formiranju zajedničkog željezničkog preduzeća srpskih, slovenačkih i hrvatskih željeznica “Kargo 10”, koje će imati cilj da pojednostavi carinsku proceduru i privuče transport robe na Koridor 10.
On je kazao da je cilj da se na Koridoru 10 poveća transport robe iz luka Rijeka, Kopar, Konstanca i Atina, što i donio dobar devizni priliv Srbiji.”Razgovarao sam i sa bosanskim željeznicama kako bi i tu prugu vezali za Koridor 10 i prevozili robu iz luke Ploče”, dodao je Simonović.
On je rekao da je postignut dogovor da željeznice Srbije, Hrvatske i Slovenije imaju stalne predstavnike u rumunskoj luci Konstanci da bi lobirali za prevoz robe kroz pomenute zemlje. Tanjug