SEUL, Južnokorejski elektronski gigant Samsung Electronics, najveći proizvođač televizora u svijetu, namjerava se preusmjeriti na novu generaciju OLED ekrana, najavivši odvajanje gubitaškog dijela poslovanja sa ravnim LCD ekranima u samostalno preduzeće.
Prognoze za TV ekrane bazirane na tehnologiji tekućih kristala (LCD) sve su slabije jer su kupci na razvijenim tržištima već zamijenili stare uređaje sa glomaznim katodnim cijevima novim televizorima sa ravnim ekranima, a u međuvremenu je ojačala i konkurencija jeftinih kineskih proizvoda. Do 2015. godišnji svjetski prihodi od prodaje LCD televizora smanjiće se za osam odsto, na 92 milijarde dolara, pokazuje istraživanje specijalizovane savjetodavne kompanije DisplaySearch, dok bi tržište ekrana baziranih na takozvanoj OLED tehnologiji do 2018. moglo premašiti 20 milijardi dolara, uz udio u ukupnoj industriji ekrana od 16 odsto, u odnosu na trenutnih četiri odsto.
U međuvremenu se japanski Sony u decembru povukao iz zajedničkog ulaganja u poslovanje sa LCD ekranima, koje je formirao sa Samsungom, dok je Sharp najavio da će u prva tri mjeseca ove godine prepoloviti proizvodnju LCD-ekrana u svojoj fabrici u zapadnom Japanu. Samsungovo poslovanje sa LCD ekranima u prošloj je godini zabilježilo operativni gubitak u visini 750 milijardi wona (666 miliona dolara). Stoga u Samsungu namjeravaju izdvojiti taj dio poslovanja i službeno ga 1. aprila promovisati u samostalno preduzeće sa početnim kapitalom od 750 milijardi wona. Hina