BANJALUKA, Svaki posjetilac Sajma preduzeća za vježbu Banjaluka 2016, koji je održan juče, mogao je u Virtuelnoj banjalučkoj banci preuzeti čekovnu karticu sa kojom je mogao virtuelno trgovati sa 18 preduzeća, a čiji su zaposleni bili srednjoškolci.
Tako su učenici četiri srednje škole na kreativan način na sajmu u Domu omladine predstavili svoje stečeno znanje na praktičan način, ali u svijetu virtuelnih preduzeća. Svoje proizvode predstavilo je i preduzeće “Inomanija”, koje su osnavali učenici Ekonomske škole, a koje trguje inovativnim i drugačijim proizvodima. Kaiš otvarač jedan je od najprodavanijih proizvoda sa ovog štanda jer ima funkciju kaiša, ali i otvarača za piće.
Dragana Kuzmanović, učenica četvrtog razreda Ekonomske škole, kaže kako je većina ovih proizvoda multifunkcionalna, a navela je i da su kupci veoma zahtjevni. “Da nismo osnovali ovo virtuelno preduzeće za vježbu, sutra u realnom svijetu teško bismo mogli primijeniti teorijsko znanje”, kazala je ona. Prema riječima učenika, sajam je u pravom smislu opravdao ovogodišnji slogan “Od virtuelnog poslovanja do stvarnog znanja” na kojem su učestovali srednjoškolci četvrtih razreda iz Ekonomske škole, Ugostiteljske škole, Srednjoškolskog centra “Gemit – Apeiron” i “Ljubiša Mladenović”.
Cilj sajma je da učenici praktično steknu iskustvo i nauče kako da privuku kupce, približe proizvode, ali i kako da budu bolji od konkurencije.
Predrag Damjanović, direktor Republičkog pedagoškog zavoda, obratio se učenicama i kazao kako će ta ustanova zajedno sa Ministarstvom prosvjete i kulture RS u novoj strategiji znanja poseban akcenat staviti na praktičnu nastavu.
“Ovo je najbolji način da se kroz virtuelna preduzeća učenici osposobe kako bi mogli po završetku srednje škole normalno primijeniti znanja”, kazao je Damjanović.
Učenicima je poželio mnogo uspjeha, a preduzećima da dobro pazare i da ne posluju u gubitku. Nezavisne novine