BEOGRAD, Nijedno gradilište nije otvoreno ruskim kreditom, iako je zajam za modernizaciju srpske željeznice u iznosu od 800 miliona dolara dogovoren prije više od godinu dana.
Kako saznaju „Novosti“, u protekla dva dana stručnjaci „Željeznica Srbije“ susreli su se sa kolegama iz Rusije radi usaglašavanja finansijskih elemenata projekta, tačnije pregovaralo se o cijenama izvođenja radova na modernizaciji pruge Beograd – Pančevo. U narednom periodu će razgovori biti intenzivirani, kako bi se usaglasila predložena rješenja i kako bi se što brže pristupilo realizaciji čitavog posla.
Na sastancima je bilo riječi o rekonstrukciji željezničke pruge Pančevo – Beograd, u dužini od 15 kilometara, uključujući i izgradnju drugog kolosjeka sa elektrifikacijom na dionici „Pančevački most“ – „Pančevo glavna“. Ovaj projekat obuhvata i rekonstrukciju postojećeg kolosjeka i infrastrukture u stanicama „Krnjača“, „Ovča“, „Pančevački most“, „Krnjača most“ i „Sebeš„, uključujući i most preko rijeke Tamiš, dvije stanice, dva stanična perona, pet novih mostova, jednu ukrsnicu, vučnu podstanicu Pančevo i ranžirnu stanicu Krnjača.
Osim modernizacije pruge Beograd – Pančevo, iz ruskog kredita planirana je i izgradnja 68 kilometara duge pruge Valjevo – Loznica, za brzine od 120 kilometara na sat, kao i izgradnja beogradskog željezničkog čvora, uključujući i željezničku stanicu „Beograd-centar“ u Prokopu. Takođe, razmatra se i mogućnost da se iz ruskog kredita finansira rekonstrukcija srpskog dijela pruge Beograd – Bar, a na inicijativu „Željeznica Srbije“ dio ovog kredita u iznosu od 100 miliona dolara bio bi opredjeljen za nabavku novih dizel-motornih vozova ruske proizvodnje. Novosti