AMSTERDAM, Holandski distributer Ahold u prvom tromjesečju ostvario je operativni profit niži od očekivanog, dok je marža opala na dva njegova glavna tržišta, SAD i Holandiji.
Operativni profit smanjen je 6,2 odsto, na 392 miliona evra, dok su analitičari u prosjeku očekivali 399 miliona, prenio je Rojters.
Prihodi od prodaje, čijih 60 odsto se ostvaruje na američkom tržištu posredstvom distributerskih lanaca kao što su Džajant (Giant) i Stop&Šop (Stop&Shop), ostali su stabilni na 9,8 milijardi evra, dok je operativna marža pala na 4,0 odsto, sa 4,1 odsto u prvom kvartalu prošle godine.
U SAD prodaja je porasla 0,1 odsto poslije rasta od 0,3 odsto u 2013, ali je operativna marža smanjena sa 4,1 odsto u prvom kvartalu prošle godine na 3,9 odsto u prva tri mjeseca 2014, pošto su troškovi rasli brže od maloprodajnih cijena.
Isti izvor navodi da je belgijski distributer Delez (Delhaize), koji kao i Ahold ostvaruje skoro dvije trećine prihoda u SAD, povećao prodaju za 4,6 odsto u prvom kvartalu.
Na domaćem tržištu Ahold je zabilježio pad prodaje od 1,4 odsto uz pad operativne marže na 5,0 sa 5,4 odsto u prvom tromjesečju 2013, a kao razlog slabijih rezultata kompanija navodi pad obima i vrijednosti prodaje po posjeti.
Ahold u saopštenju dodaje da očekuje slične rezultate u drugom tromjesečju, i da će marža dodatno opasti u SAD zbog investicija u nove proizvode. Tanjug