PARIZ, Francuska automobilska kompanija Reno povećala je prodaju u prvom polugodištu 4,7 odsto, u odnosu na isti period lani, saopštila je danas firma.
Oživljavanje evropskog tržišta kompenzovalo je slabljenje tražnje na tržištima u razvoju. Ukupna prodaja firme od januara do juna dostigla je 1,37 miliona vozila, prenijela je slovačka agencija Tasr.
Prodaja u Evropi je povećana 18 odsto, ali je na ostalim tržištima opala devet odsto. U prvih šest mjeseci je dobro išlo rumunskoj fabrici Dačija koja je postala marka sa najbržim rastom na evropskom tržištu.
Rusija, koja je prošle godine za Reno bila drugo najveće tržiste, u prvoj polovini ove godine je pala na treće mjesto. Argentina je sa petog, pala na osmo mjesto, a Turska sa sedmog na deveto mjesto.
Vrijednost akcija Renoa je u ponedjeljak ujutru porasla 2,5 odsto, na 72,34 evra po akciji.
Rast tržišta u razvoju je do prošle godine pomagala Renou da odoljeva dugotrajnom padu evropskog automobilskog tržišta, tokom kog je tražnja oslabila najviše za dvije decenije. Izgledi vanevropskih tržišta se za evropske proizvođače automobila pogoršavaju upravo u periodu kada na domaćem tržištu počinje dugo očekivani oporavak. Tanjug