ROVINJ, Koliko svaka zemlja regije može postići sama u svjetskoj tržišnoj utakmici ponovo je pokrenulo pitanje stvaranja ‘regionalnog Beneluxa’. Konsolidacija velikih kompanija u regiji čini se neminovnom, samo što učesnici panela Weekend media festivala vide različito svrhu tog udruživanja.
Miodrag Kostić, vlasnik MK Grupe istakao je da je nužno promijeniti poslovni ambijent kako bi se omogućio razvoj, a da je konsolidacija velikih kompanija u regiji nužna u utakmici s evropskim ‘igračima’, naglašavajući da će nakon ulaska Hrvatske u Evropsku uniju prvih godinu dana biti period na koji treba obratiti pažnju.
Ekonomski analitičar Damir Novotny naznačio je da nakon ekonomske krize prirodno slijedi rast koji očekuje i regiju. Prema njegovim riječima, regija mora tražiti rast u komparativnim prednostima, za koje je Kostić naznačio da ih ne koriste u potpunosti ni Srbija ni Hrvatska.
‘Tržištu je neophodno ponuditi inovativne proizvode. Kreativni razvoj predstavlja najveći biznis u Evropi, a pogled u retrovizor nas nigdje ne vodi’, naglasio je Novotny.
Upravo ovo bilo je idealna prilika za Zvonimira Mršića, predsjednika Uprave Podravke, da okupljenima predstavi inovirane proizvode svoje kompanije.
Mršić inače smatra da mehaničko spajanje kompanija regije samo u cilju toga da ne bi bile preuzete od velikih globalnih kompanija i nije najbolje rešenje te ističe da treba razmišljati o udruživanju zbog osvajanja novih tržišta.
Miodrag Kostić je istakao značajan sinergijski efekt udruživanja i da se ideje o strateškom partnerstvu polako grade.
Na navođenje Novotnyia da je na globalno tržište neophodno plasirati nove proizvode, Kostić je još jednom istako nužnost zajedničkog nastupa, jer samo na taj način kompanije iz regije mogu da osigurati investicije u razvoj proizvoda koji mogu biti konkurentni na globalnom nivou. Bizlife.rs.