BANJALUKA, Na današnjem sastanku delegacija Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske i Svjetske banke naglašeno je da je razvoj transportne infrastrukture u nadležnosti entiteta, po Ustavu BiH i Ustavu Republike Srpske, i da se to mora poštivati, a prioriteti Srpske se moraju uvažavati.
Na sastanku je istaknuta činjenica da u dosadašnjem radu Ministarstvo komunikacija i transporta BiH nije uvažavalo niti pratilo prijedloge prioriteta saobraćajne infrastrukture Srpske, navodi se u saopštenju Biroa Vlade Republike Srpske za odnose s javnošću.
Takođe je skrenuta pažnja da Ministarstvo komunikacija i transporta BiH još nije informisalo Ministarstvo saobraćaja i veza Srpske da li su prioritetni željeznički i drumski pravci uvršteni na sveobuhvatnu transportnu mrežu SEETO, a što je stvaralo probleme u obezbjeđivanju finansiranja za projekte izgradnje, unapređenja i održavanja saobraćajnih objekata koji nisu na SEETO mreži.
Što se tiče prioriteta istaknut je značaj izgradnje mosta na Savi kod Gradiške i spajanje autoputa Gradiška-Banjaluka sa Koridorom 10, kao i rekonstrukcija željezničkog pravca hrvatska granica-Novi Grad-Prijedor-Banjaluka i dijela željezničkog pravca Tuzla-Zvornik-granica sa Srbijom.
Delegacije Ministarstva saobraćaja i veza Srpske predvodile su pomoćnik ministra za drumski saobraćaj Nataša Kostić i pomoćnik ministra za željeznički, vodni i vazdušni saobraćaj Vesna Vožni, a Svjetske banke program lider za Jugoistočnu Evropu i Centralnu Aziju Rejmond Bordo.
Na sastanku je razgovarano o prioritetnim projektima iz Republike Srpske u oblasti transporta i istaknut je nesporan značaj uvođenja većeg stepena infrastrukturne povezanosti zemalja u regionu, te da je važno staviti akcenat na najprioritetnije oblasti. Srna