RIM , Premijerski kandidat desnog centra i čelnik Stranke sloboda Silvio Berluskoni usprotivio se prodaji italijanske nacionalne avio-kompanije “Alitalia”, koja je na korak do prelaska u vlasništvo francusko-holandske aviokompanije “Air France-KLM”.
Berluskoni, koji je bio i premijer Italije, predložio je formiranje italijanske grupe biznismena koji bi spasili nacionalnu avio-kompaniju, a u toj grupi našla bi se i njegova djeca.
“Ja sam spreman da se žrtvujem, ali bi me optužili da imam interese. Mogao bih učestvovati u ovome zajedno sa drugima, a i moja djeca ne bi bila protiv”, rekao je Berluskoni i dodao da bi operaciju kupovine “Alitalije” vodila manja italijanska avio-kompanija “Air One”.
On je istakao da bi u finansiranju mogle učestvovati i neke italijanske banke poput Bance Intesa, ali je iz te banke ekspresno stigao odgovor da nisu zainteresovani za kupovinu “Alitalije”.
Italijanska vlada je prihvatila ponudu avio-kompanije “Air France-KLM” koja za 49,9 odsto akcija “Alitalije” nudi 139 miliona evra.
Predsjednik kompanije “Air France-KLM”, Žan-Siril Spineta, predstavio je u Rimu plan kupovine “Alitalije” koji podrazumijeva otkaze za oko 2.100 zaposlenih. “Alitalia” bi, takođe, trebalo da smanji broj aviona sa sadašnjih 174 na 137, a “Air France-KLM” bi “Alitaliju” dokapitalizovala sa milijardom evra.
Spineta je istakao da je 1997. godine prihod kompanije “Air France” bio osam milijardi evra, a “Alitalije” pet milijardi, dok je situacija u 2007. godini bila 16 prema četiri milijarde evra u korist francusko-holandske kompanije.
“‘Air France’ je mogao da ulaže u razvoj, dok ‘Alitalia’ nije, jer je poslovala s gubitkom bez obzira na prihode. Zbog toga je potrebno rezovima ozdraviti italijansku kompaniju”, istakao je Spineta.
Sudbina “Alitalije” postala je, međutim, predmet rasprava u predizbornoj kampanji za parlamentarne izbore zakazane za 13. april, pa je i pozitivan ishod pregovora doveden u pitanje.