PARIZ, Prodaja automobila francuske kompanije Pežo Sitroen PSA porasla je za 5,5 odsto u prvih šest mjeseci ove godine.
U saopštenju kompanije se objašnjava da je rast prodaje ostvaren zahvaljujući povećanoj tražnji u Kini, ali i u Evropi, kao i uspješnom lansiranju najnovijih automobila, prenio je AFP.
U prvom polugođu prodato je 1.541.000 vozila kompanije PSA, od čega 585.000 u Kini, gdje je prodaja povećana za 27,7 odsto zahvaljujuću partnerstvu sa kineskim preduzećima Dongfeng Pežo Sitroen Automobili i Šangan PSA Automobili.
Od marta 2014. Kina je postala najveće tržište PSA Pežo Sitroena u svijetu.
U Evropi je u prvom semestru prodato 956.000 automobila PSA, što je rast za 11, 7 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Francusko, špansko i britansko tržiste posebno je doprinijelo tom rastu, s obzirom na to da je evropsko tržište i dalje nestabilno.
U saopštenju se navodi da je rastu prodaje pomoglo i lansiranje novih Pežoovih modela 308, 2008, 201, kao i Sitroenovih “C4 Pikaso” i “C-Eliz”.
Prodaja u latinoameričkim zemljama je u prvoj polovini godine pala za 26,8 odsto zbog nepovoljne situacije na tom tržištu. U Argentini je prodato 33,8 odsto manje automobila ove francuske kompanije usljed devalvacije pesosa. U Brazilu je zabilježen pad od 22,1 odsto.
Kompanija predviđa dalji rast prodaje u Kini za oko 10 odsto a na evropskom tržištu od tri odsto, i dalji pad na latinoameričkom tržištu od sedam i ruskom od 10 odsto. Tanjug