HAG, Prodaja “halal” hrane, odnosno prehrambenih proizvoda prihvatljivih za muslimane, narednih godina u Evropi će bilježiti brz rast, jer se mnogi značajni lanci supermarketa, poput britanskog “Tesca” ili francuskog “Carrefoura”, sve ozbiljnije bave tim poslom, predviđa Fritz Van Dyke, izvršni potpredsjednik kompanije “Nestle”.
U narednih deset godina promet halal hranom, koja više nije roba samo “za bakalnice iz kraja”, u EU-u će se povećati za 20 do 25 odsto, procijenio je Van Dyke, jedan od učesnika Svjetskog halal foruma u Haagu, prenio je Rojters.
Vrijednost cjelokupnog tržišta halal hrane u EU-u trenutno se procjenjuje na 66 milijardi dolara, uključujući meso, svježe i pakovane produkte, dok se vrijednost svjetskog tržišta te hrane procjenjuje na 634 milijarde dolara.
Osim hrane, i kozmetika ima svoje halal standarde. Među najpopularnije halal proizvode spadaju mlijeko u prahu, dodaci za kuhanje i sosovi, a “Nestle” je odnedavno na francuskom tržištu počeo da prodaje i halal hranu na bazi mesa i smrznute halal proizvode, istakao je Van Dyke.
“Nestle” je vodeći svjetski proizvođač halal hrane – u 2008. je ostvario prodaju tih proizvoda vrijednu 5,23 milijarde dolara, što je oko pet odsto godišnjeg prihoda kompanije.
Tržišta “Nestlea” za halal produkte su Malezija, Indonezija, Turska, bliskoistočne zemlje, a u Evropi su glavna tržišta Francuska, Britanija i Njemačka.
Od 456 tvornica “Nestlea” širom svijeta, oko 85 trenutno ima certifikat za proizvodnju halal hrane, naglašava Van Dyke, žaleći se jedino na činjenicu da među islamskim stručnjacima ponekad ima razilaženja oko toga šta je halal a šta ne, što otežava posao proizvođačima. Postoje, naprimjer, neslaganja oko toga da li su prihvatljivi bezalkoholno pivo, kolagen ili sirće.
Organizacija islamske konferencije (OIC) trenutno radi na ujednačavanju standarda za halal proizvode, koji bi se primjenjivali u svih 57 njenih članica, ali bi to, zbog političkih i etičkih neslaganja, mogao da bude težak posao, koji će potrajati.