ŠABAC, Bivši i sadašni radnici šabačkog autotransportnog preduzeća “7. jul” nastavili su danas, četvrti dan za redom, protest zbog neisplaćenih zarada blokadom prilaza zgradi autobuske stanice u Šapcu.
Radnici koji protestuju od 2. februara, zahtjevaju isplatu 20 do 30 plata u ukupnom iznosu od 90 miliona dinara i reviziju privatizacije, a zatražili su i da se preispita uloga konkurentskih firmi u privatizaciji.
Dok traje protest, putnici u Šapcu autobuse čekaju ispred zgrade stanice, na taksi stajalištu, zbog čega je saobraćaj u tom dijelu grada otežan.
“Očekujemo da pravosudni i istražni organi utvrde da li je bilo odgovornosti konkurentskih firmi za to što je ‘7. jul’ propao”, kazao je predsednik Štrajkačkog odbora Petar Pavić.
On je naveo da štrajkači zahtjevaju da se utvrdi da li postoji povezanost firmi Bolvesani, Autobanat, Srem-ekspres, Topola MPKO, Koneks grup i Poljoprivreda iz Sente za koje sumnjaju da su povezane sa bivšim vlasnikom “7. jula” Milom Jerkovićem.
Preduzeće “7. jul kupio je na aukciji Mile Jerković 2007. godine za 45,5 miliona dinara, uz obaveznu investiciju od 22,5 miliona dinara, ali je ugovor raskinut 2008. godine jer novi vlasnik nije uplatio prvu privatizacionu ratu.
Posredstvom Akcijskog fonda dio preduzeća, privatizuje beogradski MPKO, a dio beogradski Bolvesani.
Svoj dio Bolvesani je iznajmio Autobanatu jer nije registrovan za usluge transporta putnika.
Nakon privatizacije i prihvatanja socijalnog programa, u šabačkom autotransportnom preduzeću ostalo je devet stalno zaposlenih, dok je na početku privatizacije bilo upošljeno 630 radnika. Beta