SARAJEVO, U BiH je prošle godine 98 odsto anketiranih preduzeća koristilo računar u svom poslovanju, dok 97 odsto posjeduje internet priključak, podaci su Agencije za statistiku BiH.
Od ukupnog broja firmi koje koriste internet, širokopojasni fiksni pristup internetu upotrebljava 94 odsto preduzeća, dok mobilni upotrebljava 55 odsto.
Rezultati istraživanja pokazuju da 37 odsto anketiranih preduzeća za pristup internetu koristi brzinu od dva do 10 megabita u sekundi, 32 odsto koristi brzinu od 10 do 30 megabita u sekundi, a samo osam odsto preduzeća posjeduje brzinu konekcije veću od 100 megabita u sekundi.
Od ukupno posmatranih preduzeća koja koriste mobilni internet za poslovne potrebe, pristup poslovnom imejlu koristi 80 odsto preduzeća, a 49 odsto preduzeća koristi mobilni internet za izmjenu dokumenata preduzeća.
Kada je riječ o posjedovanju veb stranice, od ukupnog broja posmatranih preduzeća u BiH, njih 63 odsto je posjeduje, 69 odsto koristi neke od društvenih medija za potrebe poslovanja preduzeća, a najviše “Fejsbuk” i “Linkedin”.
“Klaud servise”, kojima se pristupa putem interneta radi upotrebe softvera, prostora za skladištenje podataka i slično, koristi 13 odsto preduzeća, od ukupno posmatranih u BiH, a ova usluga se najviše koristi u trgovini na veliko i malo.
Kada je riječ o obimu kupovine putem interneta, on je vrlo nizak u odnosu na konvencionalnu trgovinu. Od ukupno posmatranih preduzeća, 17 odsto njih je reklo da koristi veb način poslovanja u BiH.
Istraživanje je provedeno na 2.119 preduzeća, na osnovu smjernica “Evrostata”, a kombinovano je više metoda – telefonsko anketiranje, anketiranje putem interneta, lično anketiranje, te putem pošte. Srna