PODGORICA – Putarina za prioritetnu dionicu auto-puta Bar-Boljare, iznosiće najvjerovatnije od tri do tri i po eura, saopštio je Pobjedi izvršni direktor “Monteputa” Jonuz Mujević.
“Još nije preciziran tačan iznos putarine, a iznosiće od osam do 12 centi po kilometru. Konačnu odluku o iznosu putarine donijeće Vlada“, kazao je Mujević i dodao da Vlada ima vremena da u narednih godinu dana precizira tačan iznos.
On smatra da će se najvjerovatnije ići na nižu tarifu od osam centi po kilometru.
“Po toj tarifi za prolaz prioritene dionice od Smokovca do Mateševa plaćaće se putarina od tri do tri i po eura” rekao je Mujević.
Prema njegovim riječima najvjerojatnije će državni Monteput naplaćivati putarinu na auto-putu.
“Za sada je opredjeljenje Vlade da “Monteput” obavlja naplatu putarine i kompletno održavanje auto-puta, ali čekamo usvajanje Zakona o putevima, nakon čega će to biti precizirano“,saopštio je Mujević.
On smatra da Monteput ima potencijal za održavanje autoputa.
“Mi imamo i potencijala i iskustva a održavanje auto-puta i već pravimo određene pripreme. U narednom periodu ćemo kupiti i opremu neophodnu za održavanje auto-puta”, kazao je Mujević i dodao da će sredstva za nabavku opreme izdvojiti iz dobiti kompanije za ovu godinu.
Kompanije “”Novi volvoks i “Elektro tim” počele su 30. septembra radove na izgradnji sistema trajnog napajanja električnom energijom prioritetne dionice auto-puta Bar Boljare, od Smokovca do Mateševa.
Počelo je da se radi na elektro-mreži auto-puta, uveliko se poručuje oprema, kablovi, pripremaju se elaborati i formiraju gradilišta rekao je Mujević i dodao da očekuje da radovi na projektu napajanja strujom auto-puta budu završeni u roku, do kraja septembra naredne godine.
Ukupna procijenjena vrijednost radova na izgradnji energetske infrastrukture duž autoputa je 38,23 miliona eura, a “Monteput” je taj iznos obezbijedio iz kredita Investiciono-razvojnog fonda (IRF).
Ta kompanija je krajem maja potpisala ugovor sa IRF-om o odobrenju kredita za izgradnju elektronapajanja auto-puta.
Napajanje auto-puta električnom energijom spada u naknadne radove i oni nijesu ugovoreni sa kineskom kompanijom CRBC, koja je glavni izvođač radova na prioritetnoj dionici auto-puta.
Vlada je u februaru nakon razgovora sa predstavnicima kompanije “CRBC”, ipak odlučila da se investicija napajanja električnom energijom dionice od Smokovca do Mateševa, realizuje preko “Monteputa”.
Prvobitni rok za završetak radova na prioritetnoj dionici je bio 11. maj ove godine, ali je aneksima ugovora zbog naknadnih radova rok produžen do septembra naredne godine.
Pobjeda