KRAGUJEVAC, Za „Punto klasik“ sa pogonom na gas vlada veliko interesovanje, jer i pored veće cijene kupci štede 22 evra po svakom utrošenom rezervoaru goriva.
Najsavremeniji gasni uređaj koji se ugrađuje u “punto” ispunjava sve standarde EU, i ekološke i bezbjednosne. Ugrađuje se u osnovni model koji ima motor od 1.200 kubika, ali je izmjenjen jer je zbog korišćenja tečnog naftnog gasa (TNG) opremljen drugačijim ventilima i glavom motora kako bi pogonski agregat u takvom vozilu bio dugotrajan i pouzdan.
Cijena „punta“ u koji je ugrađen gas je, za subvencionisanu kupovinu sa popustom koji obezbjeđuje Vlada Srbije, 8.099 evra za osnovni model, ili 8.699 evra za model sa klima-uređajem. Ako se automobil kupuje bez subvencija, tržišna cijena je veća za 1.000 evra.
Novi proizvod, „punto“ na gas, treba, prema očekivanjima i analizama menadžmenta italijanske kompanije, da bude najprodavaniji model koji će „Fijat“ sledeće godine proizvoditi u Srbiji. Njihova računica se bazira na čistoj ekonomiji, jer će za one koji se odluče da kupe „punto“ na gas mjesečna rata u sedmogodišnjem kreditu biti veća za 16 evra mjesečno, dok ušteda za rezervoar koji ima kapacitet od 32 litra iznosi 22 evra.
„Fijat“ planira da ove godine iz kragujevačke fabrike plasira 15.000 automobila, od kojih će oko 15 odsto imati dizel motor. A Vlada Srbije usvojila je juče uredbu kojom će biti obezbjeđena dodatna sredstva u iznosu od 500 miliona dinara za kupovinu automobila „punto“ po sistemu zamjene staro za novo. Rok zamjene je do 15. decembra. Beta