LONDON, Ukoliko je ekonomska kriza istisnula pjenušava vina sa tržišta šampanjca Velike Britanije, najbolje čuvana “italijanska tajna” – vino proseko, najveći je pobjednik uoči novogodišnjih praznika.
Prodaja ovog vina je već duplirana u odnosu na isti period prethodne godine, sa najvećim očekivanjima koncentrisanim na period koji tek dolazi, proslavu Nove godine.
Uprkos opštem padu prodaje pjenušavih vina u Britaniji, u velikim megamarketima kao što je Tesko (Tesco), Vejtroz ( Waitrose), i Mark & Spenser (Marks & Spencer), proseko se pokazao kao “zvijezda” u kategoriji pjenušavih vina za 2012. godinu, prenosi britanski Gardijan (The Guardian).
Stručnjaci za vina smatraju da je ovakva potražnja “nevjerovatna” ako se uzme u obzir da je do prije pet godina ovaj brend bio poznat isključivo poznavaocima vina.
Proseko je zahvaljući kvalitetu i pristupačnoj cijeni postao pjenušavo vino koje se najbrže razvija u ovom sektoru, i to prije svega zahvaljujući međusobnoj preporuci kupaca, smatraju stručnjaci.
Iz najvećih marketa kažu da se ova vrsta vina odlično prodaje za Božić, i da imaju 80 odsto rast prodaje pred praznike u odnosu na prošlu godinu.
Proseko predvodi ovaj rast prodaje pjenušavih vina, sa šest odsto u odnosu na prošlu godinu, dok je ukupna prodaja svih brendova ove vrste vina iznosila, nedjelju uoči katoličkog Božića, 440,000 flaša ili 2, 2 miliona čaša šampanjca.
U lancu Mark & Spenser smatraju da je prodaja visoka zahvaljujući tome što sve više ljudi proslavlja praznike u svojim domovima, te oni očekuju da prodaju preko milion flaša šampanjca za vrijeme praznika – 15 odsto više nego prethodne godine.
Bijelo pjenušavo vino proseko potiče iz pokrajine Veneto u sjevernoistočnoj Italiji. Tanjug