NJUJORK, Najveća svjetska internet korporacija Gugl (Google) povećala je neto profit u prvom tromjesečju 2015. godine četiri odsto, usljed rasta prihoda od 12 odsto, međutim, rezultati nisu opravdali očekivanja tržištva već šesti kvartal zaredom.
Rast finansijskih pokazatelja Gugla usporen je zbog jačanja dolara, ali i zbog veće konkurencije na tržištu reklame, konkretno od Fejsbuka, prenio je Interfaks.
Kako je saopštila kompanija, njen neto profit u periodu januar-mart povećan je na 3,59 milijardi dolara ili 5,20 dolara po akciji, u poređenju sa 3,45 milijardi dolara ili 5,04 dolara po akciji, ostvarenim u istom periodu prošle godine.
Dobit bez uračunatih jednokratnih stavki povećana je na 6,57 sa 6,27 dolara po akciji.
Prihodi u prvom kvartalu ove godine porasli su sa 15,42 milijarde dolara na 17,26 milijardi. Troškovi internet saobraćaja bili su 3,55 milijardi dolara, a kad se oni odbiju prihodi su iznosili 13,91 milijardu dolara.
Analitičari u anketi Tomson Rojtersa prognozirali su u prosjeku korigovani prihod Gugla na nivou od 6,60 dolara po akciji, odnosno od 17,50 milijardi dolara.
Prosječna vrijednosti “klikova” na sajtovima Gugla i drugih internet resursa na kojima on objavljuje svoje reklame snižena je u prva tri mjeseca ove godine sedam odsto na godišnjem nivou. Takvo kretanje tog pokazatelja zabrinjava investitore više nego drugi jer svjedoči o teškoćama kompanije na tržištu mobilne reklame, piše Vol strit džornal.
Vrijednost akcija Gugla na berzama, porasla je 3,5 odsto nakon objavljivanja izvještaja. Tanjug