BERLIN – Prodaja njemačkog piva porasla je 2022. godine, pošto su njemačke pivare dvije godine bile pogođene mjerama ograničenja uvedenim zbog kovida-19, ali je i dalje manja nego prije pandemije.
Federalna statistička kancelarija objavila je danas da su njemačke pivare i distributeri prošle godine prodali oko 8.8 milijardi litara piva, što je 2.7 odsto više nego 2021. godine
Prodaja piva u Njemačkoj, koja čini više od četiri petine ukupne prodaje, porasla je za četiri odsto na 7.2 milijarde litara. To je i dalje pet odsto manje nego prije pandemije, 2019. godine.
Ukupan izvoz piva je smanjen. Iako su njemačke pivare izvezle oko 806 miliona litara piva u druge zemlje Evropske unije, što je 7.8 odsto više nego godinu dana ranije, izvoz u ostale zemlje je opao za 12.4 odsto na oko 716 miliona litara.
Pivarama nije pomoglo ni Svjetsko prvenstvo u fudbalu, tokom kojeg prodaja piva obično skoči. Ove godine se međutim to nije desilo, pošto se Mundijal u Kataru održavao kada je u Evropi počela zima.
Iako je su se donekle oporavile poslije zatvaranja restorana i barova tokom pandemijske krize 2020. i 2021, njemačke pivare se bore s dugoročnim trendom opadanja prodaje na koju utiču zdravstveni i drugi faktori.
Prema zvaničnim podacima, prodaja piva je tokom posljednje decenije opala za 7.4 odsto, prenosi “Beta”. Agencije