BERLIN, Globalna prodaja potrošačke elektronike u toku ove godine zabilježila je daljnji porast, od devet odsto, pri čemu su najveći porast prodaje od 14 odsto imali mobilni telefoni, televizori 11 odsto i računari deset odsto, pokazuju podaci istraživanja GfK Retail Tracking.
To istraživanje GfK kontinuirano provodi u okviru panela tehničkih proizvoda u 73 zemlje svijeta.
Najveći porast globalne prodaje tri grupe proizvoda – mobilnih telefona, televizora i računra, koji čine 65 odsto ukupnog tržišta tehničkih proizvoda, što iz GfK pojašnjavaju inovativnošću tih proizvoda (od tzv. pametnih telefona i televizora s ravnim ekranom do pomaka od klasičnih PC-a na prijenosne). Toj se grupi pridružuje još i prijenosni navigacijski uređaji za koji je globalna projekcija rasta prodaje za ovu godinu čak 49 odsto.
Promatrano po svjetskim regijama, najveći je ovogodišnji porast prodaje potrošačke elektronike od 17 odsto zabilježen u Aziji, gdje je među prvima Kina, dok su među ostalim pojedinačnim najvećim prodajnim tržištima Brazil, Indija i Rusija.
Nešto umjereniji rast te prodaje i ispod globalnog prosjeka, od dva do pet odsto, imala su tržišta zapadne Evrope i Sjeverne Amerike.
I pored relativno niskom ukupnom porastu te prodaje u zapadnoj Evropi, znatniji porast od osam odsto u prvoj polovici ove godine u toj regiji imali su televizori, pri čemu oni s ravnim ekranom od 14 odsto. Tu je ujedno i najveći rast prodaje televizora u svijetu, koji se dijelom pripisuje nogometu. Oko 84 odsto te prodaje odnosi se na LCD televizore, 14 odsto na one s plazma ekranom, a svega dva odsto na tradicionalne.
Među proizvodima koji u zapadnoj Evropi ove godine nastavljaju bilježiti pad prodaje i količinski i vrijednosno su DVD playeri i rekorderi, videokamere, Hi-Fi i Home Cinema sistemi, portabl audiouređaji i elektronika u automobilima.