RIM, Prodaja kola italijanske grupe “Fijat” u Evropi smanjena je u februaru 16,5 odsto na godišnjem nivou.
To je skoro dvostruko više u odnosu na ukupan pad isporuka na kontinentu, prenijela je italijanska agencija Ansa, navodeći da je taj loš rezultat posljedica nedavnog štrajka kamiondžija.
“Fijat” je ocijenio da je pad registracije novih kola izazvan štrajkom transportnih radnika u Italiji koji je obustavio proizvodnju u jednom broju fabrika, što će ugroziti i martovsku prodaju, s mogućim daljim padom isporuka od 10 procenata.
Zbog smanjene prodaje, udio “Fijata” na evropskom tržištu smanjen je na 7,2 odsto u februaru, sa 7,8 procenata u januaru ove godine. To je, ipak, bolje nego u februaru minule godine kada je udio “Fijata” u prodaji iznosio 6,9 procenata.
U okviru čitave grupe, prodaja brenda “Fijat” u februaru je smanjena 18,3 odsto u odnosu na isti mjesec lani, isporuke “Alfe romeo” smanjene su 29,4 odsto, dok je registracija robne marke “Lanča/Krajsler” podbacila 3,1 odsto.
Jedini dobar rezultat ostvaren je na prodaji brenda “Džip”, koji posluje u okviru grupe “Fijat-Krajsler”.
Ukupna registracija novih kola svih autokompanija u Evropi prošlog mjeseca smanjena je 9,2 odsto u odnosu na februar 2011, poslije pada u januaru od 6,6 procenata.
Štrajk transportnih radnika trajao je 20 dana zbog skoka cijene goriva, što je nanijelo štetu “Fijatu” od 20.000 manje proizvedenih vozila, ostavljajući “teške posljedice na prodaju kola u zemlji i inostranstvu”, saopštila je kompanija u Milanu.
„Fijat” se našao na šestom mjestu u evropskoj prodaji, iza četvrtoplasiranog “Pežoa” i “Opel/Voksola” koji je bio peti. “Pežo” je nedavno postigao dogovor o strateškom partnerstvu sa američkim “Dženeral motorsom” koji planira da proda filijalu “Opel/Voksol”, kako bi se udružio sa “Pežoom”. Tanjug