PRAG/PRIŠTINA, Prištinske vlasti su, povodom druge godišnjice jednostranog proglašenja nezavisnosti Kosova, angažovale svjetsku marketinšku agenciju “Sači i Sači” u kampanji za “globalnu proslavu” i nastavak lobiranja za međunarodno priznanje, javio je radio Slobodna Evropa.
Vrijednost kampanje pod nazivom “Kosovo. Mladi Evropljani”, iznosi 5,7 miliona evra, a spot u trajanju 60 sekundi, koji južnu srpsku pokrajinu promoviše kao “najmlađu evropsku državu”, već se emituje na svjetskim televizijama, poput Si-En-Ena i Bi-Bi-Sija.
Kako prenosi Slobodna Evropa, čije sjedište je u Pragu, neke od tih aktivnosti biće moguće pratiti preko Fejsbuka, Tvitera i Ju tjuba, putem kojih će privremene kosovske vlasti pozvati ljude širom svijeta da slave i šalju video čestitke.
U proces lobiranja uključene su i škole u južnoj srpskoj pokrajini, pošto će najbolji dječiji crteži biti poslati liderima zemalja koje su priznale jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova, ali i onima čije zemlje to još nisu učinile.
Vlada u Prištini smatra da na ovaj način podržava izgradnju pozitivnog imidža Kosova u svijetu i time lobira za nova priznanja, prenjela je Slobodna Evropa, navodeći da je jedan od ciljeva kampanje i privlačenje investicija.
Nezavisnost Kosova, jednostrano proglašenu 17. februara 2008. godine, do sada je priznalo 65 država, od ukupno 192 članica UN.
Prištinski zvaničnici koriste sve međunarodne skupove kako bi u zvaničnim ili nezvaničnim susretima lobirali za nastavak priznanja.
Opozicija i civilno društvo u pokrajini, međutim, upozoravaju da ima puno problema u procesu priznanja i kritikuju vlasti u Prištini da ne čine dovoljno, dodaje Slobodna Evropa.