NJUJORK, Kompanija Google ostvarila je prvi put prihod od 50 milijardi dolara u 2012. godini, pri čemu je u posljednjem kvartalu prošle godine iznosio 14,4 milijardi dolara.
Prihodi su prevazišli očekivanja analitičara i bili su 36 odsto veći nego u istom periodu 2011., a kompanija je pokazala pri tome kako prelazak na mobilne uređaje utiče na vrijednost online oglašavanja, izvještava dnevnik Guardian.
”Završili smo godinu sa snažnim kvartalom”, kazao je osnivač i direktor Google-a Leri Pejdž, dodajući da su prihodi bili veći za osam odsto u odnosu na isti kvartal prethodne godine.
Ukupan prihod od oglašavanja poboljšao se za 19 odsto, što je manje nego 2011. kada je rast iznosio 25 odsto.
Google sajt je lani generisao 8,64 milijardi dolara prihoda, 18 odsto više nego godinu dana ranije, i čini 67 odsto ukupnog prihoda kompanije u posljednjem kvartalu.
Partnerski sajtovi su donijeli 3,44 milijarde prihoda, što je 27 odsto ukupne sume u kvartalu, a rast iznosi 19 odsto u odnosu na isti period 2011.
Profit u posljednjem kvartalu je iznosio 2,89 milijardi dolara, dok je 2011. godine on bio 2,71 milijardi dolara.
U domenu online oglašavanja, plaćeni klikovi u 2012. su porasli za 24 odsto u odnosu na 2011., i devet odsto u odnosu na četvrti kvartal prethodne godine. Ipak, ovaj rast je ublažen, jer je cijena za klik koju plaćaju oglašivači pala za šest odsto. Tanjug