LONDON, Način na koji moderni biznis funkcioniše mora da se mijenja jer su radnici svakodnevno pretrpani pretjeranom količinom informacija i mejlova – upozoravaju stručnjaci.
Psiholozi i stručnjaci smatraju da je prezasićenost informacijama veliki problem za kompanije, koje pokušavaju da pronađu rješenje.
Kompanije ne uspijevaju da pomognu zaposlenima da se izbore sa novom tehnologijom i količinom informacija koje ona sa sobom nosi, svakodnevnim sastancima i konstantnom konekcijom, što vodi ka povećavanju stresa i psihološkim oboljenjima, kao i lošijoj produktivnosti i gubitku novca.
Rezultati nedavnog istraživanja govore da je 40 odsto kompanija iz Australije i sa Novog Zelenda zatrpano informacijama, što je za 34 odsto više u odnosu na prije dvije godine.
Međutim, mnoge kompanije su svjesne tog stanja i trude se da nađu rješenje za ovaj savremeni problem.
Jedno od rješenja bilo je provjeravanje mejla u određenim periodima tokom dana, ali je to bilo teško izvesti i nije uspjelo.
– Takva rješenja ne mogu da uspiju ako ih vaša kompanije ne prihvati – rekao je dr Bem Sirl, psiholog.
Većina zaposlenih u prosjeku primi 36 mejlova dnevno zajedno sa ostalim informacijama. Dodajte tome sastanke, mesindžere, telefone i nove tehnološke sprave koje se svaki dan pojavljuju i koje zahtijevaju od ljudi da ih posjeduju kako bi ostali u igri.
Mnogi zaposleni dođu do tačke pucanja zbog zatrpanosti i mora im se pomoći, kaže Mark Piter, direktor LexisNexis, kompanije koja proučava produktivnost kompanija.
On dodaje da mnogi zaposleni priznaju da previše informacija utiče na lošije obavljanje posla zbog čega se oni demoralizuju i traže pomoć od ostalih kolega, prenose agencije.