BEOGRAD, Premijeri zemalja jugoistočne Evrope i predstavnici najuspješnijih svjetskih kompanija, poput “Gugla”, “Pej Pala”, “Amazona” i drugih, okupiće se u martu u Beogradu na Investicionoj konferenciji, koju organizuje Američka privredna komora.
Izvršna direktorka AmCham-a Maja Piščević ističe da ovom regionalnom inicijativom AmCham želi da “pokrije” jugoistočnu Evropu, što je tržište od oko 60 miliona stanovnika.
“To je, čak i za jako ozbiljne investitore iz svih delova sveta, više nego zanimljiv deo kolača i tržište na kojem mogu da ostvare neke od najvećih projekata“, ocijila je Piščevićeva za Tanjug.
Prema njenim rijima, za Američku privrednu komoru, kao nosioca inicijative i organizatora ovog skupa, pod nazivom “Nova jugoistočna Evropa”, veoma je značajna podrška premijera Srbije Aleksandra Vučuća, koji će biti domaćin predsjdnicima vlada zemalja Jugoistočne Evrope.
Pored premijera, očekuje se i dolazak predstavnika oko 300 svjetskih kompanija.
“Sa sigurnošću mogu da potvrdim dolazak visokih predstavnika ‘Amazona’, ‘Gugla’ i ‘Pej Pala’, i još nekoliko kompanija, kojima želimo da predstavimo Srbiju, ali i čitav region, kao zanimljivu i atraktivnu destinaciju za njihove buduće ekspanzije”, navodi izvršna direktorka AmCham-a.
Piščevićeva je uvjerena da je ono što “preporučuje” Srbiju, ali i region, kao atraktivnu investicionu destinaciju talenat i znanje ljudi.
“To je veliki potencijal, pored onih geostrateških, i potencijala za ulaganja u autoindustriju, turizam, proizvodnju hrane, informacione tehnologije… Znanje je jako bitno i na to želimo da se fokusiramo i na ovoj konferenciji“, ističe Piščevićeva.
Izvršna direktorka AmCham-a navodi da će jedan od panela biti posvećen obrazovanju i koordinaciji obrazovnih programa između različitih država u regionu.
U tom smislu, u planu je i sveobuhvatno istraživanje među članovima Američkih privrednih komora u regionu o tome koja su to znanja i vještine koji su im danas potrebni, te kako vide te potrebe u narednih pet godina.
Piščevićeva poručuje da je u regionu, gdje Srbiju doživljava kao lidera, sazrelo vrijeme da se strateški razmišlja o privlačenju velikih investitora za cijelu tu teritoriju.