BANJALUKA, Čak i najtraktivniji poslovni prostori u Gospodskoj ulici u Banjaluci mjesecima zjape prazni, jer su nakon velikih preduzeća i mala privreda doživjela krah, tvrde stručnjaci.
Samo na potezu od Pozorišta do „Boske“, na šetalištu i u glavnoj ulici, desetak lokala uzalud čeka zakupce, a stotinjak metara dalje izdavanje poslovnog prostora, čak i po minimalnoj cijeni, nemoguća je misija.
To je, tvrde ekonomisti, siguran znak da je nekad moćna banjalučka privreda na izdisaju.
– Mnogi su kupovali lokale u Banjaluci vjerujući da će tako postatiti kapitalisti. U nedostatku poslovnih ideja, kapitalizam je shvaćen isključivo kao rentanje nekrentina, što sad dolazi na naplatu – kaže ekonomista Damir Miljević.
Lokal u Gospodskoj, kojeg stariji Banjalučani pamte kao prodavnicu obuće “Borovo”, a mlađi kao “MekDonalds”, već godinu i po je prazan, što se ne pamti od 1939, kada je ovaj objekat izgrađen kao Srpski dom sa čitaonicom.
U Agenciji “Remaks” pokušavaju naći zakupca za ovaj ekskluzivni prostor sa ukupno 900 kvadrata na 4 etaže, ali prizanju da to nije lak zadatak.
– Takav luksuz sebi mogu priuštiti samo moćna međunarodna banka ili osiguravajuće društvo, pod uslovom da ovde imaju dovoljno klijenata. Ali, kako nekom preporučiti tako ozbiljan posao u gradu u kome ni “MekDonalds” nije mogao opstati. Šta prodati u ulici u kojoj ne možete prodati ni hamburger – pita Dragan Milanović iz ove agencije.
Čak i manje lokale u Gospodskoj ili Jevrejskoj, gde je cijena zakupa od 15.000 KM do 20.000 KM mjesečno, teško je izdati, dok je njihova prodaja nemoguća misija.
– To mogu platiti jedino trgovci najpoznatijim svetskim brendovima, a pitanje je koliko su oni zainteresovani za ovako malo tržište ograničene kupovne moći – kaže Milanović.
Damir Miljević tvrdi da cijena zakupa nije presudna, kako se obično misli.
– Danas su lokali znatno jeftiniji nego prije nekoliko godina, a dvije tri ulice od Gospodske se nude budzašto. Međutim, pitanje je šta raditi u tom prostoru, a da se to isplati – kaže Miljević.
Miljević: Kriva je gradska vlast
– Hiperprodukciji poslovnih prostora doprinjela je i pogrešna politika gradske vlasti, koja izgradnju lokala nameće kao obavezu. Dva puta sam tražio građevinsku dozvolu za izgradnju objekata bez poslovnih prostora i oba puta su me odbili – tvrdi Damir Miljević.
Milioni od rente
Prije samo tri godine jedan Banjalučanin je zaradio nevjerovatnih 7,2 miliona KM na rentanju poslovnih prostora.
I lista ostalih rekordera među poreskim obveznicima je pokazivala da su se donedavno u Banjaluci milioni najelegantnije zgrtali upravo izdavanjem nekretnina.
Zakup 40.000 KM
Cijena izdavanja bivšeg „MekDonaldsa“ je poslovna tajna.
Nezvanično saznajemo da vlasnik traži 40.000 KM mjesečno, mada je spreman da „ozbiljnoj mušteriji da i ozbiljan popust“. Blic
11 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
naravno da McDonalds nije opstao i bolje da nije, jer ko zna šta sve ne guraju u te svoje hamburgere
Kad se naprave trzni centri u gospodskoj ce davati i dzabe lokale.
Upravo tako, dokaz je to u ostalim gradovima kod nas i u svijetu, naročito u zimskim mjesecima, sve se preseli u šoping molove.
Besmislen komentar, jer da je to tačno moglo bi se primjeniti na bilo koji globalni proizvod od Coca Cole, Zare, Milke, Toyote, Advila, Sony telefona, itd, itd…
A još više ovu tvrdnju besmislenim čini najava otvaranja trećeg MCD restorana u Sarajevu, a koje ima gastro ponudu koju BL nikada neće dostići
MCD je u BL zatvoren iz jednog jedinog razloga: mizerne kupovne moći stanovništva, odnosno nedovoljnog procenta platežno sposobnog stanovništva
prolaznik@ ne slažem se s tobom, jer opšte je poznato da hamburger spada u izuzetno nezdravu hranu, i glupo je da se hamburger poredi sa toyotom i sony telefonom, konkretno imam dva sina tinejdžera i dok je bio McDonald u BL ni jednom nisu išli tamo da bi pojeli hamburger… pošto se inače propagira zdrava prehrana msilim da MCDonald nikome ne nedostaje
Slaviš li slavu i okrećeš li na njoj volove i prasiće?
za zdravi život… malo si pobrkao-la lončiće, koga je briga ko slavi slavu? to nije tvoj problem, ko hoće MCD trk u Sarajevo, jako imaju bogatu kuhinju.. ali malo sutra
@njam njam
Jesi li siguran da je masni i premasni burek koji tvoji sinovi kupe u nekoj pekari blizu škole bilo šta zdraviji od hamburgera iz MCD? Ili oni neki pekarski proizvodi sa puno kvasca i masnoćama da daju osjećaj sitosti’
Molim seljake da se uzdrže komentarisanja.
@ prolaznik, moja djeca i ja se hranimo po restoranima, naime, elitnim restoranima, jedemo morske plodove, jastoge, škampe i ostalo, ali to je takvima poput tebe suvišno objašnjavati, jer je očito da si navikao samo nešto da prigrizeš s nogu
hahaha manite se ljudi gluposti, kod nas u BG na svakom ćošku MCD , briga me ko gde jede, a najmanje me je briga za MCDonaldsom