PRIJEDOR, Načelnik opštine Prijedor Marko Pavić pozvao je da mašinovođe Željeznica Republike Srpske, posebno oni iz Prijedora, prekinu nezakoniti štrajk, a vlasti Republike Srpske da preduzmu sve mjere i spriječe ogromnu štetu koju trpi privreda.
Pavić je na konferenciji za novinare pozvao mašinovođe da voze željeznu rudu iz Prijedora jer će u suprotnom biti “grobari” tog grada.
On je istakao da su se mašinovođe “prihvatile nelegalnog posla da unište Rudnik željezne rude”, a time i cijelu opštinu Prijedor, koja umnogome počiva na tom rudniku, kao i druge subjekte koji iz Prijedora koriste željeznički prevoz.
Pavić tvrdi da su ovaj štrajk organizovali lobisti koji već duže vrijeme organizuju štrajkove i obustave rada da bi vratili svoje pozicije u željeznici, te je pozvao mašinovođe da “izađu iz geta u koji su ih zatvorili lobisti”. O imenima on nije mogao govoriti, ali je rekao da je iznenađen da je taj lobi u ovom trenutku jači od države.
“Iznenađen sam da je lobi od četiri pet ljudi na željeznicama, u kojem ima političara, bivših direktora i funkcionera, daleko jači nego što je država u ovom trenutku i taj lobi može uzdrmati jedan sistem koji ugrožava cijeli privredni sistem Republike Srpske”, naglasio je Pavić.
On je rekao da želi da odgovaraju svi koji su ovo organizovali, a posebno da namire proisteklu štetu, te pozvao vlasti Republike Srpske da preduzmu sve mjere i spriječe ogromnu štetu koju trpi privreda Srpske i ŽRS. “Smatram da mjere Vlade nisu dovoljno oštre prema grupi ljudi koja nanosi ogromnu štetu privredi RS”, kaže Pavić.
Prijedorski načelnik ističe da očekuje da će policija i Vlada Republike Srpske preduzeti mjere prema organizatorima onako kako i zaslužuju.
“U svakoj zemlji se subverzivna diverzija kažnjava, samo izgleda ne u RS. Žao mi je što će posljedice i to teške snositi `jadnici` koji kuvaju paprikaš u halama gdje se treba raditi, a organizator će se ponovo izvući, ali ja ću insistirati da se dođe i do njih”, poručio je Pavić.
On naglašava da kao načelnik opštine daje punu podršku generalnom direktoru i upravi ŽRS na mjerama koje preduzima i dodaje da ne treba insistirati na mjerama za prekid štrajka koje bi bile nezakonite. “Stvari treba izvesti na čistac i neka odgovara svako za ono što je uradio”, ocijenio je Pavić.
Mašinovođe, koje su od ponedjeljka, 10. oktobra, zaustavili vozove, traže isplatu razlike u zaostatku dodatka na platu, koji se u stručnoj terminologiji naziva kilometar, kao i dalju isplatu kilometra po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 KM.
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Vidi Markana boji se da mu profit /čitaj: sakrivena lična korist/ ne pobjegne. Kako ga nije sramota, dokazan na sudu lopov, da djeli savjete /sjetimo se presuda iz 2005. godine za Đokića i Pavića kad su bili ministri (novireporter.com)/. Mašinovođe, samo naprijed, očuvajte jedinstvo. Dolazak vaših kolega, PENZIONERA, da vam daju podršku je za svaku hvalu. I obični narod je uz vas.
zeljeznice treba poslati u stecaj a onda povuci sa biroa samo 500 ljudi koliko je i optimalno.
Treba podijeliti otkaze masinovodjama, dovesti druge sa biroa ili ubrzano prekvalifikovati svresene srednjoskolce i nedozvoliti da saka ljudi blokira drzavu.
Znam da neki podrzavaju strajk, ali sta je sa hiljadama radnika, koji nevoze lokomotive pa da mogu zaustaviti zivot.
Mislim takodje da vlada treba proglasiti radnu obavezu za masinovodje, pa ko se neodazove – pravac bajbukana.
Predlazem isto tako da se izvjestaci ucinjena steta i utvrdjeni iznos da optereti plate masinovodja. Ima da rade dzabe do penzije
A ja ne znam sta bi ti vise sa zeljeznica htjeli? Ima ih 5 puta vise u odnosu na evropske standarde, masinovodje su sa srednjom skolom imale i 1500 km platu, a citava RS finansira zeljeznice koje su sada rupa bez dna i normalno da to nije odrzivo.
lit@ potpisujem sve sto si napisao. treba ih poslati u stecaj.
Izgleda da od prethodnika niko nije pratio izjave masinovodja,a ni ostalih ucesnika u ovoj krizi,nego se daju neke komunisticke floskule poput: uvedi radnu pobavezu,u zatvor itd.Ako u vazecem kolektivnom ugovoru stoji da ljudi imaju pravo na taj dodatak i deo nadoknade po kilometru,otkud onda pravo upravi zeljeznica da to ne isplati.Ako nema para onda se taj deo pretvara u dug sa kamatom,a ne izjave da je masinovodje zeznula prethodna uprava ili da sadasnji gen.direktor nije znao sta potpisuje.Ko bi pristao na to da mu se umanji plata(i to samo masinovodjama),a da po kol, ugovoru imaju pravo da je prime.malo vise informacija treba ,a ne lupetanja.