NOVI SAD, Kapacitet pretovara u luci Novi Sad, u drugoj polovini 2013. godine, povećan je za 50 odsto, kaže direktor Luke Novi Sad Aleksandar Milovančev.
Time je značajno pospješen protok sitnog tereta – žita, kukuruza i ostalih poljoprivrednih proizvoda, objasnio je Milovančev, dodajući da će se tako nastaviti i u 2014. kako bi se učvrstila liderska pozicija u regionu.
“Skladišni prostor povećan je za oko 15 procenata u odnosu na 2012, a u drugoj polovini 2013. godine, zahvaljujući jednim dijelom konjukturi na tržištu, a drugim dijelom mjerama koje smo uveli, utrostručili smo pretovar”, rekao je Milovančev.
Očekivanja o pretovaru robe u vrijednosti od 650.000 tona su bitno premašena, pa je tako, kako kaže Milovančev, Luka Novi Sad u 2013. godini pretovarila više od 750.000 tona robe, odnosno, ostvarila prebačaj od 100.000 tona u odnosu na prvobitni plan.
“Mislim da smo uspjeli da oborimo rekord, odnosno da ostvarimo najveći pretovar do sada u šestomjesečnom periodu”, kazao je Milovančev.
Navodeći da je prosječan mjesečni pretovar na nivou cijele godine između 98.000 i 99.000 tona, on je ocijenio da je to odličan rezultat jer ima luka koje za cijelu godinu pretovare oko 100.000 tona robe.
Po njegovim riječima, to je postignuto smanjenjem troškova prema trećim licima, racionalizacijom unutar samog preduzeća i preduzimanjem koraka ka povećanju pretovara robe.
Novo rukovodstvo Luke dolaskom na čelo preduzeća u julu 2013. zateklo je kompetentan stručni kadar i obučene radnike što je, kako je kazao, omogućilo da se i brže i lakše sprovedu mjere na poboljšanju poslovanja.
Sve luke na Dunavu u kojima se pretovari više od 500.000 tona robe smatraju se internacionalnim lukama, a po Milovančevovim riječima, u Srbiji u ovom trenutku postoje samo dvije luke koje ispunjavaju taj kriterijum, a to su Luka Novi Sad i Luka Pančevo.
U Luci Novi Sad za 2014. godinu planiraju dodatno povećanje kapaciteta pretovara čime bi učvrstili lidersku poziciju u regionu po količini pretovarene robe.
“Može se reći da je luka i u ovom momentu sasvim dobro opremljena, imamo šest dizalica koje su operativne, ali planiramo da postavimo i sedmu što je blizu maksimuma kapaciteta luke sa ovom obalom”, istakao je Milovančev.
U planu su i terminali za utovar i istovar kontejnera, kaže Milovančev, dodajući da se razmišlja o “prihvatanju posla sa opremom za pranje kontejnera što ne radi niko u ovim krajevima”.
On je dodao da u Luci Novi Sad razmišljaju i o tome da naprave i terminale u kojima bi cijeli kamion ušao na brod gdje bi se obavio pretovar, a posebno se, kako je naglasio, razmišlja o povećanju skladišnih kapaciteta.
“Namjeravamo da u 2014. godini proširimo kapacitete skladištenja, prije svega tzv. podna skladišta, u kojima se roba skladišti na kratak period i u kojima su vrlo brzi procesi istovara od 300 tona na sat”, rekao je on.
Prema njegovim riječima, ta skladišta su opremljena klima uređajima tako da roba ostaje u savršenom stanju, a cilj je da se izbjegnu meteorološki uticaji na poslovanje luke.
“Time bi bila ostvarena značajna ušteda, a samim tim i poboljšano poslovanje Luke Novi Sad”, zaključio je Milovančev. Tanjug