BEOGRAD, Potrošači u Srbiji se uglavnom žale na kvalitet roba ili usluga, kažu iz Udruženja za zaštitu potrošača koje je u prvom kvartalu ove godine primilo gotovo četiri hiljade prigovora.
Prema podacima tog udruženja u 2013. godini registrovano je 13.695 prigovora potrošača, za 5.000 više u odnosu na 2012, rečeno je juče na zajedničkoj sjednici odbora za trgovinu Privredne komore Srbije i Privredne komore Beograda.
Srbija je novi Zakon o zaštiti potrošača dobila u septembru i on je u potpunosti usklađen sa zakonima Evropske unije.
Iako Srbija ima novi zakon potrošaci bi trebalo više da vode računa gdje robu kupuju, kao i da za kupljenu robu obavezno traže garanciju i račun, upozoreno je sastanku dva odbora za trgovinu.
Prema novom zakonu, naime, rok za odgovor trgovca potrošaču na reklamaciju je osam dana, a za rješavanje reklamacije ne duži od 15 dana, kao i da je popravka robe moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača. Tanjug