Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pavlović optužuje državu za eskalaciju krize u Koksari

    23. Decembra 2025. — 14:43

    Pravobranilaštvo RS pozvalo Vladu da ispita poslovanje OC „Jahorina“

    23. Decembra 2025. — 13:14

    Brojne žalbe srušile tender “Pošta” težak 5,6 miliona KM

    23. Decembra 2025. — 13:00

    Gajanin nezakonito juri treći rektorski mandat?

    23. Decembra 2025. — 12:34
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Račić: Neophodno restrukturiranje javnih preduzeća

    23. Decembra 2025. — 14:19

    Stellantis povlači radnike Fiata iz Srbije

    22. Decembra 2025. — 16:17

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Spriječen pokušaj infiltracije: Amazon blokirao više od 1.800 prijava za posao

    23. Decembra 2025. — 13:48

    U EU registrovan 887.491 novi automobil u novembru

    23. Decembra 2025. — 12:49

    Cijena zlata probila granicu od 4.400 dolara po unci

    23. Decembra 2025. — 10:14

    Ponovo poskupjela nafta

    23. Decembra 2025. — 09:03
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Potrošače u BiH varaju na različite načine

Potrošače u BiH varaju na različite načine

capital.bacapital.ba30. Decembra 2013. — 10:25Nema komentara3 minute čitanja

potrosaciSARAJEVO, Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH i ove godine imala je najviše žalbi iz sektora ekonomskih usluga od opšteg interesa, onih koji se odnose na isporuku struje, plina, grijanja, vode, telekomunikacionih i usluga javnog prevoza.

Potvrdila je to za „Avaz“ Mediha Bakalović, pomoćnica ombudsmana, koja je istakla da se konstantno povećava broj žalbi na telekomunikacione usluge.

– Razlozi žalbi su različiti, počevši od nekvalitetne usluge, nemogućnosti raskida pretplatničkih ugovora, obmanjivanja kupaca o cijeni pojedinih usluga, nepriznavanja kvarova na telefonima kupljenim kod telekom operatera. Ovaj razlog se javlja kod svih većih operatera – kazala je Bakalović.

Bakalović: Nekvalitetne usluge

Amra Vučijak, načelnica Službe za zaštitu potrošača pri Federalnom ministarstvu trgovine, kaže da se najčešće prijave potrošača odnose na neuvažavanje zahtjeva po reklamacijama kupaca.

Raskid ugovora

– Što se tiče vrste roba, najteže je ostvariti pravo na reklamaciju obuće te se potrošači često žale da im se odbija reklamacija, naprimjer za obuću, koja se prodaje kao vodootporna, a propušta vodu – kaže Vučijak.

Problem na koji se često nailazi u trgovinama i na koji potrošači ukazuju odnosi se na isticanje cijene proizvoda, dodaje Vučijak. Dosta pritužbi je podneseno i zbog neudovoljavanja zahtjevima za raskid ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija trgovaca, najčešće telekom operatera.

Zamke trgovaca

Kako ne bi nasjeli na zamke trgovaca i kako bi ostvarili svoja prava, Vučijak potrošačima skreće pažnju na sljedeće:

– Bez obzira na to da li je neki proizvod kupljen na sniženju, akciji ili rasprodaji, kupac ima pravo na reklamaciju

– Radi lakšeg izračuna uštede, za snižene proizvode i one koji su na rasprodaji, propisano je da moraju biti jasno, vidljivo i čitljivo označeni cijenom prije i cijenom nakon sniženja

– Proizvod koji je na sniženju ili rasprodaji jer mu istječe rok upotrebe mora dodatno imati jasno, vidljivo i čitljivo istaknut krajnji rok upotrebe

– Ako ste uzeli proizvod pored kojega je na polici pisala različita cijena (najčešće manja) od one koja je očitana na blagajni, imate pravo kupiti taj proizvod po cijeni koja piše na polici

Istraga lažnog aranžmana za Istanbul

U oblasti turističkih usluga eklatantan primjer povrede prava potrošača i prevare prijavljen je slučaj jedne sarajevske agencije, objašnjava Vučijak. Kako kaže, agencija je u cijelosti avansno naplatila paket aranžman za Istanbul, otkazala put, nije izvršila povrat novca i zatvorila poslovne prostorije te oštećeni potrošači ne mogu stupiti u kontakt s odgovornim osobama ove agencije.

– Ovaj slučaj je proslijeđen Federalnoj upravi za inspekcijske poslove, a vjerojatno će se uključiti i organi gonjenja – kaže Vučijak.

amra vucijak mediha bakalovic potrosaci trgovine zalbe
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakTomić: Sredstva za Mostar idu sa Jedinstvenog računa, a ne iz Banjaluke
Sljedeći članak Smanjenje plata zaposlenim u javnom sektoru u Srbiji od 1. januara

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Slovenija gradi novi nuklearni reaktor: Investicija do 15,4 milijarde evra

Capital teme 13 minute čitanja

Pavlović optužuje državu za eskalaciju krize u Koksari

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pavlović optužuje državu za eskalaciju krize u Koksari

23. Decembra 2025. — 14:4313 minute čitanja

Teška je situacija, svi rade protiv nas, kaže Pavlović

Pravobranilaštvo RS pozvalo Vladu da ispita poslovanje OC „Jahorina“

23. Decembra 2025. — 13:14

Brojne žalbe srušile tender “Pošta” težak 5,6 miliona KM

23. Decembra 2025. — 13:00

Gajanin nezakonito juri treći rektorski mandat?

23. Decembra 2025. — 12:34

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.