SARAJEVO, Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH i ove godine imala je najviše žalbi iz sektora ekonomskih usluga od opšteg interesa, onih koji se odnose na isporuku struje, plina, grijanja, vode, telekomunikacionih i usluga javnog prevoza.
Potvrdila je to za „Avaz“ Mediha Bakalović, pomoćnica ombudsmana, koja je istakla da se konstantno povećava broj žalbi na telekomunikacione usluge.
– Razlozi žalbi su različiti, počevši od nekvalitetne usluge, nemogućnosti raskida pretplatničkih ugovora, obmanjivanja kupaca o cijeni pojedinih usluga, nepriznavanja kvarova na telefonima kupljenim kod telekom operatera. Ovaj razlog se javlja kod svih većih operatera – kazala je Bakalović.
Bakalović: Nekvalitetne usluge
Amra Vučijak, načelnica Službe za zaštitu potrošača pri Federalnom ministarstvu trgovine, kaže da se najčešće prijave potrošača odnose na neuvažavanje zahtjeva po reklamacijama kupaca.
Raskid ugovora
– Što se tiče vrste roba, najteže je ostvariti pravo na reklamaciju obuće te se potrošači često žale da im se odbija reklamacija, naprimjer za obuću, koja se prodaje kao vodootporna, a propušta vodu – kaže Vučijak.
Problem na koji se često nailazi u trgovinama i na koji potrošači ukazuju odnosi se na isticanje cijene proizvoda, dodaje Vučijak. Dosta pritužbi je podneseno i zbog neudovoljavanja zahtjevima za raskid ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija trgovaca, najčešće telekom operatera.
Zamke trgovaca
Kako ne bi nasjeli na zamke trgovaca i kako bi ostvarili svoja prava, Vučijak potrošačima skreće pažnju na sljedeće:
– Bez obzira na to da li je neki proizvod kupljen na sniženju, akciji ili rasprodaji, kupac ima pravo na reklamaciju
– Radi lakšeg izračuna uštede, za snižene proizvode i one koji su na rasprodaji, propisano je da moraju biti jasno, vidljivo i čitljivo označeni cijenom prije i cijenom nakon sniženja
– Proizvod koji je na sniženju ili rasprodaji jer mu istječe rok upotrebe mora dodatno imati jasno, vidljivo i čitljivo istaknut krajnji rok upotrebe
– Ako ste uzeli proizvod pored kojega je na polici pisala različita cijena (najčešće manja) od one koja je očitana na blagajni, imate pravo kupiti taj proizvod po cijeni koja piše na polici
Istraga lažnog aranžmana za Istanbul
U oblasti turističkih usluga eklatantan primjer povrede prava potrošača i prevare prijavljen je slučaj jedne sarajevske agencije, objašnjava Vučijak. Kako kaže, agencija je u cijelosti avansno naplatila paket aranžman za Istanbul, otkazala put, nije izvršila povrat novca i zatvorila poslovne prostorije te oštećeni potrošači ne mogu stupiti u kontakt s odgovornim osobama ove agencije.
– Ovaj slučaj je proslijeđen Federalnoj upravi za inspekcijske poslove, a vjerojatno će se uključiti i organi gonjenja – kaže Vučijak.