RIM, Vlasnici elegantnih jahti i čamaca, usidrenih u marini Punta Ala u Italiji, ove godine, “ratuju” sa poreskom policijom.
Londonski Ekonomist piše da se pomenuti “rat” vodi jer utaja poreza Italiji svake godine napravi rupu u budžetu od oko 285 milijardi evra.
Premijer Italije Mario Monti je, iz svog tradicionalnog ljetovališta u Švajcarskoj, poručio da je borba protiv utajivača poreza “kao rat” i da je “opravdano biti nepopustljiv”.
Utaja poreza odnosi oko 18 odsto bruto domaćeg proizvoda Italije ili oko 285 milijardi evra, čime se stvara velika rupa u ionako problematičnim italijanskim javnim finansijama.
Pravedno ili ne, vlasnici jahti viđeni su kao dio najbogatijih koji ne plaća svoj dio poreza, pa je ove godine uveden porez na vlasništvo nad brodovima, kao i na iznajmljivanje brodova.
Jahte duge od 10 do 12 metara sada povlače godišnji porez od 800 evra, a one od 20 do 24 metra 4.400 evra. Na luksuzne brodove duže od 64 metra plaća se porez od 25.000 evra.
Posljednjih nedjelja je poreska kampanja pogodila marine širom italijanske obale, a poreska policija na obali radi i u civilu i u uniformama.
Ljetnja poreska bitka dovela je do oštrog pada poslovanja u italijanskim marinama.
Prema riječima upravnika marine Punta Ala Roberta Fuska, 20 odsto brodova nije korišćeno ove godine, a prodaja goriva pala je za 40 odsto.
Ekonomska kriza odigrala je svoju ulogu, ali česte provjere poreske policije, kako u luci tako i na moru, odvratile su vlasnike od korišćenja brodova.
Neki od njih nose sa sobom godišnje poreske prijave da pokažu ljubopitivim policajcima da su njihovi prihodi dovoljni da opravdaju vlasništvo nad brodom.
Nije čudno što su se brojni vlasnici jahti uputili na lokacije koje nude veću dobrodošlicu, kao što su Korzika ili Hrvatska.
Sve što se odnosi na Italijane, odnosi se i na strance koji iznajmljuju brodove. Rosi Dela Bruna, upravnica firme za servisiranje jahti “Šaula” u rimskoj marini “Ostia” navodi da ruske turiste ne zabavljaju česte posjete policije.
“Posao je smanjen za 50 odsto u odnosu na prošlu godinu, a ono što utiče na nas utiče i na barove, restorane, iznajmljivanje automobila, avionski saobraćaj i drugo”, dodala je ona.
Tek kada se svedu računi na kraju godine, vidjeće se da li je ovaj talas poreske agresije donio više koristi nego štete, zaključuje Ekonomist. Tanjug