NOVI SAD, Na petrovaradinskoj strani Novog Sada počela je priprema terena za gradnju novog drumsko-željezničkog mosta preko Dunava, a vrijednost tog posla procijenjena je na 45,3 miliona evra.
Tako je u blizini sadašnjeg novosadskog montažno-demontažnog mosta preko Dunava, privremeno podignutog umjesto srušenog Žeželjevog mosta, počela priprema terena na koji će biti polagan građevinski materijal neophodan za početak gradnje.
Kad radovi počnu, a očekuje se da to bude u najskorije vrijeme, novi most na Dunavu u Novom Sadu trebalo bi da bude izgrađen u roku od 32 mjeseca, na temeljima nekadašnjeg Žeželjevog mosta koji je srušen u NATO bombardovanju SR Jugoslavije 1999. godine.
Gradnju mosta zajednički finansiraju EU, Vojvodina i grad Novi Sad, dok su “Željeznice Srbije” u ime države preuzele prava i obaveze investitora.
Izuzetno intenzivan drumski i željeznički saobraćaj preko Dunava u Novom Sadu trenutno se odvija preko nepodesnog montažno-demontažnog mosta, koji je umjesto srušenog Žeželjevog mosta, kao privremeno rješenje izgrađen 2000. godine.
Tokom NATO bombardovanja Žeželjev most u Novom Sadu gađan je 12 puta, a konačno je srušen 23. aprila 1999. godine, kad ga je avijacija moćnog zapadnog vojnog pakta više puta direktno pogodila.
Žeželjev most građen je od 1957. do 1961. godine i svojevremeno je bio jedinstven primjer u svijetu mostogradnje uz korišćenje prednapregnutog betona.
Projekat mosta uradio je poznati jugoslovenski građevinski inženjer Branko Žeželj.
Za vrijeme prve probe mosta koja se sastojala od prelaska kompozicije u to vrijeme najtežeg teretnog voza, Žeželj se čamcem vozio Dunavom ispod mosta kako bi otklonio izražene sumnje u njegovu bezbjednost.