NJUJORK, Bez obzira na široko teorijsko znanje koje ste pokupili na nekim od prestižnih fakulteta, neke strategije koje zvuče efikasno u teoriji često u praksi imaju negativne posljedice.
Evo nekoliko tipičnih grešaka koje savremeni menadžeri prave, primjenjujući teorijsko znanje na konkretnu situaciju:
1. Preuzimanje obaveza
Dobro je biti odgovoran i savjestan. Međutim, nijedan vođa neće biti stvarno efikasan ukoliko sebe zatrpa sa previše obaveza.
2. Odgovaranje na pitanja
Kao vođa, važno je biti transparentan. Međutim, mnogi menadžeri čine više zla nego dobra time što ne podstiču kulturu u kojoj zaposlenici sami sebe procjenjuju i oslanjaju se prvenstveno na sebe. Kada zaposlenici zatraže pomoć, prije nego što im ponudite rješenje, tražite da ga sami predlože.
3. Nagrađivanje zaposlenih za izvršenje zadataka
Lakše je nagraditi zaposlene za to što su poslušali vaša naređenja, umjesto da budu nagrađeni zato što su bili otvoreni i vidjeli nove mogućnosti i poboljšanja. Nagradite ih za inicijativu.
4. Težnja za skladom
Vi možda mislite da je sastanak bez diskusije, gdje se svi slažu, bolji. Ali budite realni, stalno slaganje svih je često smetnja za poslovni uspjeh. Naučite svoje zaposlene kako da se povežu bez obzira na tenzije.
5. Davanje konstruktivnih kritika
„Sendvič metoda“ povratne informacije, gdje se miješaju kritike sa pohvalama često nije efikasna. Kritika rada zaposlenih često nije produktivna, ma koliko konstruktivni vi bili.
Najbolji način je da pitate svog zaposlenog šta je on mogao da uradi bolje u konkretnoj situaciji, i on će sigurno znati odgovor, prenose agencije.