Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Majkić: Ako ne dođe do povećanja cijena, Banjaluka će ostati bez vode

    16. Decembra 2025. — 13:03

    Vidović: Dobri uslovi za veliki investicioni zahvat

    16. Decembra 2025. — 12:12

    Propao pokušaj grada Banjaluka da ozakoni spornu nabavku softvera

    16. Decembra 2025. — 10:49

    U budžetu za 2026. nema novca za potpuno preuzimanje „Comsara“

    16. Decembra 2025. — 09:56
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    U iščekivanju 15. januara, rješenje za NIS bez kazni SAD – ni na vidiku

    14. Decembra 2025. — 13:30

    Izvoz nafte iz Venecuele naglo opao nakon američke zaplijene tankera

    13. Decembra 2025. — 17:02

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Trebinje: Usvojena odluka o zaduženju od osam miliona KM

    15. Decembra 2025. — 13:40

    U oktobru depoziti 36,58 milijardi KM

    14. Decembra 2025. — 11:57

    Planirano povećanje plata budžetskim korisnicima

    14. Decembra 2025. — 11:10

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Banjaluku za 10 mjeseci posjetilo skoro 110.000 turista

    9. Decembra 2025. — 12:08

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    Gorivo pojeftinjuje, a cijene proizvoda samo rastu

    15. Decembra 2025. — 08:01

    U iščekivanju 15. januara, rješenje za NIS bez kazni SAD – ni na vidiku

    14. Decembra 2025. — 13:30

    Izvoz nafte iz Venecuele naglo opao nakon američke zaplijene tankera

    13. Decembra 2025. — 17:02
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Počinje proizvodnja prvog pravog letećeg automobila

    13. Decembra 2025. — 13:10

    Ko se nalazi na vrhu globalne piramide bogatstva od 470 biliona dolara?

    12. Decembra 2025. — 09:11

    Ovo su prosječne godišnje plate u evropskim zemljama

    16. Decembra 2025. — 11:24

    SAD odbile ponudu banke „Ikstelus“ za kupovinu „Lukoilove“ imovine

    16. Decembra 2025. — 08:16

    Profit avio-kompanija rekordan

    14. Decembra 2025. — 15:16

    Koreja ulaže preko 5 milijardi evra u novi AI mega-projekat

    14. Decembra 2025. — 12:49
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Počela otkazivanja kineskih teretnih brodova

Počela otkazivanja kineskih teretnih brodova

adminadmin17. Aprila 2025. — 16:56Nema komentara3 minute čitanja
kineski izvoz
FOTO: Pixabay

VAŠINGTON/PEKING – Američki uvoznici obaviješteni su o povećanju otkazanih isplovljavanja teretnih brodova iz Kine dok prekookeanski prevoznici pokušavaju da uravnoteže povlačenje narudžbina koje je rezultat tarifa predsjednika Trampa i eskalacije tenzija u trgovinskom ratu.

Kompanija HLS Group zabilježila je ukupno 80 praznih ili otkazanih isplovljavanja iz Kine.

U nedavnoj bilješci klijentima piše da su, s trgovinskim ratom između Kine i SAD-a koji je doveo do pada tražnje, prevoznici počeli da obustavljaju ili prilagođavaju transpacifičke usluge.

Velika prekookeanska asocijacija za teretni prevoz ONE “suspendovala je do daljnjeg” rutu koju je prethodno planirala da vrati u maju, a koja bi uključivala luke Ćingdao, Ningbo, Šangaj, Pusan, Vankuver i Takomu.

U međuvremenu, na postojećoj ruti planirano je otkazivanje pristajanja u luci Vilmington, Sjeverna Karolina.

Uticaj smanjenog kontejnerskog teretnog prometa ka Sjevernoj Americi biće značajan za mnoge karike u privredi i lancu snabdijevanja, uključujući luke i logističke kompanije koje transportuju robu.

Ako bi svaka plovidba nosila između 8.000 i 10.000 TEU-a (jedinica ekvivalenta dvadeset stopa), to bi bilo jednako padu teretnog prometa od između 640.000 i 800.000 kontejnera, što bi dovelo do smanjenog rada dizalica u lukama, nižih pristojbi koje se mogu naplatiti i pada preuzimanja kontejnera i transporta kamionima, željeznicom i skladišta za skladištenje.

Svjetska trgovinska organizacija upozorila je u srijedu da su se izgledi za globalnu trgovinu “naglo pogoršali” nakon Trampovog plana o tarifama.

Dionice JB Hunta pale su na najniži nivo od novembra 2020. nakon komentara tokom razgovora o prihodima te kamionske kompanije, u vezi sa neizvjesnošću izazvanom tarifama, prenosi SEEbiz.

“Nemamo način da znamo koliko će ovaj pad narudžbina biti značajan u rasporedu plovidbi”, rekao je Alan Marfi, izvršni direktor kompanije Sea-Intelligence.

“Nema modela za ekstrapolaciju ovoga. Ono što vam mogu reći jeste da je većina kontejnera na brodovima koji opslužuju trgovačke rute između Azije i SAD-a iz Kine. Nećemo ići ka nultom broju kontejnera, ali ćemo vidjeti pad količine, i kao rezultat toga, u budućnosti ćemo svjedočiti najavljenom velikom talasu praznih isplovljavanja”.

Kina čini približno 30 odsto ukupnog kontejnerskog uvoza SAD-a (pad sa 37 odsto u 2018), ali i dalje čini približno 54 odsto ukupnog kontejnerskog uvoza SAD-a iz Azije (pad sa 67 odsto iz 2018).

Brus Čan, direktor za globalnu logistiku i buduću mobilnost u kompaniji Stifel, rekao je da je tarifna politika stvorila značajnu neizvjesnost kada je riječ o potrošačkoj tražnji, te da trgovci na malo konzervativno pozicioniraju svoje poslovanje sa zalihama – posebno imajući u vidu “ožiljak” od nedavnog talasa pretjeranog skladištenja nakon krize u lancu snabdijevanja izazvane kovidom od 2021. do 2022.

“Ta se nesigurnost počinje očitovati u praznim plovidbama kontejnerskih brodova na glavnim istočnim transpacifičkim rutama, po našem mišljenju, otvarajući potencijal za dvocifren pad dolaznog kontejnerskog uvoza već sljedećeg mjeseca”, rekao je.

Obim rezervacija od posljednje sedmice marta do prve sedmice aprila na globalnim i američkim trgovačkim rutama naglo je opao, prenosi Bankar.me.

Zabilježen je značajan pad rezervacija u nekoliko kategorija, uključujući odjeću i modne dodatke; i vunu, tkanine i tekstil – obje grupe bilježe pad od preko 50 odsto.

Glavne kategorije proizvoda iz Kine koje se prevoze kontejnerima uključuju odjeću, igračke, namještaj i sportsku opremu, a svi oni podliježu visokim tarifama. Bankar.me

američke carine kineski teretni brodovi sad uvoz
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakProblem boravka vozača u EU imaće velike posljedice za privredu BiH
Sljedeći članak Deset godina transformacije: Philip Morris International objavio Izvještaj o održivosti za 2024. godinu

Povezani članci

Svijet 02 minute čitanja

Cijene bakra blizu rekordnog nivoa

NOVOSTI 02 minute čitanja

Pada cijena sirove nafte dok bukti trgovinski rat između SAD i Kine

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Majkić: Ako ne dođe do povećanja cijena, Banjaluka će ostati bez vode

16. Decembra 2025. — 13:0302 minute čitanja

Nažalost, moraćemo krenuti sa restrikcijom vode od Laktaša, Čelinca i ostalih opština, kaže Majkić

Vidović: Dobri uslovi za veliki investicioni zahvat

16. Decembra 2025. — 12:12

Propao pokušaj grada Banjaluka da ozakoni spornu nabavku softvera

16. Decembra 2025. — 10:49

U budžetu za 2026. nema novca za potpuno preuzimanje „Comsara“

16. Decembra 2025. — 09:56

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.