VREOCI, Obnova barske pruge počela je danas poslije pune četiri decenije na dionici Resnik – Valjevo, u prisustvu potpredsjednice Vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović i prvog potpredsjednika Ruskih željeznica Aleksandra Mišarina.
Radove izvodi kompanija Ruskih željeznica RŽD internešnel.
Mihajlović je rekla da će ta pruga od Resnika do Valjeva biti modernizovana najkasnije do novembra 2017, a tada će vozovi moći da saobraćaju brzinom od 120 kilometara na sat.
Ugovor za modernizaciju 77,6 kilometara dionice Resnik – Valjevo je potpisan u decembru 2015. godine, a vrijednost radova koji se finansiraju ruskim kreditom je 80 miliona dolara.
Mihajlović je naglasila da se sada od Resnika do Valjeva vozom putuje i do dva sata i 20 minuta , dok će nakon radova to putovanje biti skraćeno na 70 do 75 minuta.
Ona ističe da je vrijednost aktuelnih projekata i investicija u putnoj infrastrukturi veća od 3,5 milijardi evra, a na željeznici više od milijardu i po.
“Ruski kredit je, prije svega, partnerski odnos između srpskih i ruskih željeznica, ali i poseban odnos između dvije zemlje”, naglasila je Mihajlović poručujući da će Srbija ispoštovati ugovorene rokove.
Ona je podsjetila da ruski kredit ne obuhvata samo rekonstrukciju kolosjeka već i nabavku novih vozova.
Radovi, u kojima će učestvovati i domaća preduzeća, započeti su u željezničkoj stanici Vreoci i to je prva ozbiljnija rekonstrukcija barske pruge od njene gradnje.
Tokom ljetnje sezone neće biti radova koji utiču na funkcionisanje željezničkog saobraćaja na barskoj pruzi, tako da će se radovi odvijati samo u željezničkim stanicama Vreoci i Divci.
Nakon ljetnje sezone počeće i radovi na dionici Resnik – Vreoci koji će trajati oko sedam mjeseci, a naredne godine i Vreoci – Valjevo koji će trajati oko dva i po mjeseca.
Projekat je uradio Saobraćajni institu CIP.
Radovi će obuhvatiti rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja kolosjeka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, S S i TT sistema, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući i 10 stanica.
U Ruskim željeznicama kažu da će cijeli projekat biti završen u junu 2018.
Pruga Beograd – Bar kroz Srbiju je duga 287 km, a puštena u je u saobraćaj 1976. godine.
Mihajlović je jutros u Vladi Srbije prisustvovala potpisivanju aneksa ugovora o ruskom kreditu za gradnju pruge Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 43 kilometra.Tanjug