– Ustavni sud potvrdio presudu Okružnog privrednog suda da je stara autobuska stanica u vlasništvu “Autoprevoza”
– Grad Banjaluka godinama ubirao milione maraka prihoda od parkinga dok je druga strana obračunavala izgubljenu dobit
– Ne likujemo već pozivamo grad da sjedemo za sto i donesemo kompromisno rješenje, poručuju iz “Autoprevoza“
SARAJEVO, BANJALUKA – Ustavni sud BiH poništio je presudu Višeg privrednog suda u Banjaluci kojom je gradu dodijeljeno zemljište stare autobuske stanice i zgrade Muzeja savremene umjetnosti RS, a po osnovu ugovora o zamjeni nekretnina između “Autoprevoza” i Grada iz 1979. godine, saznaje portal CAPITAL.
Takođe, sud je ostavio na snazi presudu Okružnog privrednog suda u Banjaluci iz oktobra 2017. godine, a koja ide u korist “Autoprevoza” prema kojoj se taj ugovor ne prihvata.
Odluka je meritorna što znači da zemljište vrijedno na desetine miliona maraka definitivno pripada “Autoprevozu”, te da je sudski proces koji je trajao 16 godina konačno završen.
Presuda će dovesti do nesagledivih posljedica po grad Banjaluku s obzirom da je na tom zemljištu godinama ubirala milione maraka prihoda na osnovu parkinga, dok sa druge strane “Autoprevoz” nije mogao da raspolaže sa svojom imovinom, zbog čega su još nekoliko godina ranije ponijeli tužbu za izgubljenu dobit od gotovo 40 miliona KM.
Apelaciju Ustavnom sudu su podnijeli “Autoprevoz” i preduzeće “Bewo Real Estate” koje je od “Autoprevoza” 2013. godine kupilo dio zemljišta, iako je sudski spor bio u toku.
“Utvrđuje se povreda Ustava Bosne i Hercegovine i člana 6. stav 1. Evropske konvencije za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda. Ukida se presuda Višeg privrednog suda a presuda Okružnog privrednog suda ostaje na snazi”, navodi se u Odluci Ustavnog suda BiH.
Iz ove pravosudne institucije podsjećaju kako su ovaj predmet još ranije vratili Višem privrednom sudu na ponovni postupak ali da je taj sud ponovo donio istovjetnu odluku koja je zasnovana na “vjerovatnoći” a ne na čvrstim dokazima.
Zemljište oko kojeg se više od 15 godina vode sudski sporovi je 1968. godine od “Željeznica Jugoslavije” kupio banjalučki “Autoprevoz”, i to za potrebe izgradnje autobuske stanice.
Na tom zemljištu osam decenija ranije je Austrougarska izgradila željezničku stanicu, u kojoj je danas smješten Muzej savremene umjetnosti.
Grad Banjaluka je sa “Autoprevozom” 1979. godine zaključio sporazum o zamjeni nekretnina.
Tim sporazumom grad je “Autoprevozu” u naselju Lazarevo dao zemljište za izgradnju nove autobuske stanice a zauzvrat dobio sporno zemljište.
Međutim, ugovor između dvije strane nikada nije zaveden u u zemljišno-knjižnu evidenciji Osnovnog suda u Banjaluci, iz arhiva su pod nerazjašnjenim okolnostima nestali originali, a “Autoprevoz” je kasnije privatizovan.
Dugogodišnji spor je otvoren 2004. godine kada je Grad zahtijevao da se zemljište kod stare autobuske stanice i muzeja upiše kao njegovo vlasništvo tražeći da se utvrdi pravna valjanost „Ugovora o regulisanju međusobnih odnosa u vezi sa dislokacijom Stare autobuske stanice u Banjoj Luci koji su njihovi pravni prethodnici zaključili još 16. oktobra 1979. godine“.
Autoprevoz nudi kompromis
Sladomir Đurić, suvlasnik “Autoprevoza” u izjavi za CAPITAL kaže kako su u ovom preduzeću od samog početka bili ubjeđeni u ovakav ishod.
Prema njegovim riječima, on i njegovi partneri su preduzeće kupili u procesu privatizacije a ta imovina bila je dio tog procesa.
“Presuda je potvrdila da je osporavanje grada bilo neosnovano. Cijelo vrijeme smo trpili štetu koja se odnosila na to da ne možemo raspolagati imovinom za koju je potvrđeno da je naša”, kaže Đurić.
Bez obzira na sve, on dodaje kako “Autoprevoz” grad Banjaluku ne doživljava kao suprostavljenu stranu već kao partnera.
“Cijelo vrijeme kroz procese smo slali signale da smo spremni na dogovor i kompromis ali nije bilo razumijevanja sa druge strane. Mi ostajemo pri tome stavu. Nećemo da likujemo niti ćemo ovo slaviti kao neku pobjedu. Želimo da sjedemo za pregovarački sto kako bi se pronašlo kompromisno rješenje koje će zadovoljiti obje strane. To rješenje mora obuhvatiti i nadoknadu štete koju smo trpili cijelo vrijeme jer nismo mogli upravljati našom imovinom”, zaključio je Đurić.
Mišljenje smo tražili i od Igora Radojičića, prvog čovjeka Banjaluke koji nam se nije javljao na telefon, a iz Gradske uprave su rekli da je gradonačelnik na službenom putu u Izraelu.
CAPITAL: Dejan Tovilović
10 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Slado je najjaci ispada da mu je jedna lokacija tako reci poklonjena.
Na koji nacin onda autoprevoz moze da dokaze od kud im zemljiste u Lazarevu? Palo s neba ili?
Istina je da su ljudi realno dobili spor jwr jw cinjenica da su u privatizaciji kupili firmu u cijim bilansima se nalazila i Stara AS.
Naknadno je oteta na bazi falsifikovanog ugovora sto znaju svi u gradskoj upravi BL. Jedina realna presuda je bila da se imovina vrati AP a to bi presudio bilo koji nezavisni sud.
Kakvi lopovi su se dokopali centra Banjaluke?!!!?
Nije ovo pobjeda Autoprevoza, već onih što su ga za male pare privatizovali. Trud i strpljenje im se konačno isplatilo!!!
Ruglo i od suda i od odluke. Kockasta glava odradila posao koji najbolje zna, plati pa klati. Gdje mi zivimo, tezak kriminal
Cemu dokazivanje ako je firmu drzava privatizovala i tada uvrstila u imovinu i Staru stanicu. Cak i da je istina da postoji ugovor iz 1979 a istina je da nw postoji vec je falsifikkvan. To je kao da vam neko proda stan i nakon 2 godine dodje i kaze da nije tu ukljucwn dnevni boravak. Ljudi mozda ne bi ni kupili Autoprevoz da je tada drzava rekla da ne ukljucuje privatizacija Staru stanicu. Treba zaista biti neznalica pa tvrditi suprotno uz nesporne cinjenice koje nije mogao da zanemari Ustavni sud iako i tamo vlast ima glavnu rijec
Не требају нама ни Турци ни Швабе да нестанемо, сами ћемо ми да завршимо посао… и то боље од њих…
Тешки криминал, свако ко је радио у Бањалуци Општина-Заводи за изградњу и Урбанистички (и шире) зна се како је одрађена замјена те локације. Сада би требао Град да тражи замјенску парцелу назад и да им сруши Аутобуску станицу, па нека онда свирају. Међутим, јасно је шта је позадина ове одлуке. Тај (Не) уставни суд БИХ је институција која ће све радити на штету Републике Српске. Питање је шта они уопште имају са имовинским односима ове врсте?
“Tokom deset godina, “Autoprevoz” je pomenuto gradsko zemljište stavljao pod hipoteku kod raznih banaka i podigao četrnaest miliona KM. Onda je najznačajniji dio tog zemljišta (Stara autobuska stanica) prepustio/prodao firmidi dokumente). “BEWO”, čiji je vlasnik Vedran Savić, sin Čede Savića, nekadašnjeg direktora Zavoda za izgradnju grada (ZIBL-a). Interesantno je da je firma “BEWO” preuzela od “Autoprevoza” “čiste” parcele, neopterećene hipotekom, što zvuči nevjerovatno, ali je tačno (vi
Vlasnici “Autoprevoza” su sve hipoteke, (prije nego što je zemljšte preuzela BEWO), prebacili na tu firmu, ali i na druge dijelove zemljišta koje je u vlasništvu Grada. Išli su toliko daleko da su pod hipoteku stavili i Vidovdansku ulicu, tako da banke sada polažu pravo na javno dobro.”
Честитам власницима РО Аутопревоз Бања Лука на успјешно завршетку судког спора са Градом Бања Лука. Примјер да и мали могу да побједебелике ако у “борбу” уђу са мозгом, срцем и великом истарјношћу и жељом за своје.