PARIZ, PSA Peugeot-Citroen je moderna kompanija, koja je po svom osnivanju 1810. godine, proizvodila mlinove za kafu, a kasnije i bicikle.
Njeni osnivači, porodica Pežo, danas drže 24,4 odsto vlasničkog udjela i 38,1 odsto glasačkog udjela, pa slobodno možemo reći da i dalje upravljaju kompanijom.
Međutim, ako je vjerovati “Rojtersu”, to će se možda uskoro promijeniti. Pozivajući se na izvore unutar kompanije, u Peugeotu su svjesni da je za funkcionisanje potrebna velika finansijska injekcija, kao i odlučniji pristup neophodnim, ali nepopularnim potezima – otpuštanju radnika.
Kao kandidat koji bi mogao da riješi ovu situaciju pominje se General Motors, vlasnik 7 odsto Peugeota, koji ima potrebna finansijska sredstva, kao i neophodnu logistiku.
Doduše, mnogi smatraju da bi General Motors do sada pomogao da je uopšte i htio, ali treba imati u vidu ne tako povoljnu poziciju Opela, koji je od mnogo većeg značaja za Amerikance.
“Igrač” iz sijenke je kineski Dongfeng, mada glasine navode da razgovori između Peugeot-Citroen Grupe i njih ne protiču naročito dobro. Kinezi bi mogli da budu ozbiljna opcija, imajući u vidu najavu BAIC-a o kupovini tri renomirana evropska brenda.
Nadajmo se da će scenario biti najbolje rješenja za francusku kompaniju. Za sad nam samo ostaje da nagađamo, jer niti jedna strana nije potvrdila dosadašnja pisanja medija. Ali ni demantovala, prenose agencije.